ساعت فعالیت مدارس و ادارات استان مرکزی تغییر کرد
کد خبر: 4111027
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶

ساعت فعالیت مدارس و ادارات استان مرکزی تغییر کرد

استاندار مرکزی تغییر ساعت فعالیت موقت ادارات و مدارس این استان را بر اساس مصوبات کارگروه مدیریت تامین پایدار انرژی استان اعلام کرد.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، گفت: با توجه به تداوم برودت و آلودگی هوا، ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف بهینه انرژی به ویژه گاز و برق در زمستان و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان امروز تصمیماتی در جلسه کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی استان اتخاذ شد.

وی ادامه داد: براساس مصوبات کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی استان مرکزی مقرر شد، با استفاده از ظرفیت بخشنامه دورکاری، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و بانک‌ها و شرکت‌های بیمه تجاری و بازرگانی (به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند با تشخیص مدیر واحد ذیربط) از تاریخ یازدهم دی‌ تا پایان ماه جاری با یک ساعت و ۳۰ دقیقه تأخیر آغاز به کار کرده و ۳۰ دقیقه تاخیر در اتمام کار ادارات اعمال شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: با توجه به فصل امتحانات، فعالیت مدارس دوره متوسطه اول و دوم مطابق برنامه زمان‌بندی تعیین شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان استان مرکزی بوده و مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس دوره آموزش ابتدایی (دبستان) در نوبت صبح با یک ساعت و ۳۰ دقیقه تأخیر آغاز به کار می‌کنند و ساعت آغاز فعالیت مراکز دانشگاهی با نظر ریاست دانشگاه مربوطه است.

مخلص‌الائمه در خصوص ساعت فعالیت بانک‌های دولتی و خصوصی و شرکت‌های بیمه (تجاری و بازرگانی) گفت: این مراکز با توافق شورای هماهنگی بانک‌ها و بیمه‌ها از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح برای کارکنان و از ساعت ۹ صبح برای مشتریان فعال می‌شوند و پایان کار آنان نیز ساعت ۱۴ برای مشتریان و ۱۴ و ۳۰ دقیقه برای کارکنان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: روز پنج شنبه پانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۱ کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سطح استان (به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان عمومی و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند با تشخیص مدیر واحد ذیربط) به صورت آزمایشی، دور کار خواهند بود.

استاندار مرکزی بیان کرد: فعالیت ستاد و سرپرستی بانک‌های دولتی، خصوصی و شرکت های بیمه (تجاری و بازرگانی) با موافقت شورای هماهنگی بانک‌ها و بیمه‌ها در روز پنجشنبه هفته جاری(۱۵ دیماه) به صورت دورکاری بوده و در صورت لزوم با حداقل نیرو به صورت کشیک فعالیت می‌کنند.

مخلص‌الائمه افزود: ساعت فعالیت شعب بانک‌ها و شرکت‌های بیمه نیز در روز پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۳ است.

وی ادامه داد: پس از ارزیابی نتایج و میزان صرفه‌جویی در مصرف انرژی (گاز و برق) توسط کارگروه مذکور، برای پنج‌شنبه‌های هفته‌های آتی تا پایان دوره هشدار و اضطرار، تصمیم گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود.

استاندار مرکزی تأکید کرد: در راستای مدیریت مصرف بهینه انرژی، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی باید یکی از کارشناسان فعال خود را به عنوان مدیر مصرف انرژی یا ممیز مصرف انرژی منصوب و به شرکت گاز استان (دبیرخانه کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی استان) معرفی کنند.

مخلص‌الائمه گفت: مراکز اداری، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، عمومی و بخش خصوصی (در سطح استان و شهرستان‌ها) در این دوره دمای وسایل گرمایشی خود را در دمای ۱۸ درجه سانتیگراد تنظیم و از فعال کردن سامانه گرمایشی پیش از شروع رسمی ساعت فعالیت و پس از اتمام زمان کار و ایام تعطیل خودداری کنند.

وی ادامه داد: جزییات ساعت کار فعالیت مراکز ورزشی در چارچوب مصوبات کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی، توسط اداره کل ورزش و جوانان استان به مبادی ذیربط ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام
captcha