برگزاری نشست «اهمیت توسل» در اردبیل
کد خبر: 4111422
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

برگزاری نشست «اهمیت توسل» در اردبیل

اولین جلسه از سلسله نشست‌های قرآنی «اهمیت توسل» با موضوع توسل به اهل بیت(ع)، دوشنبه ۱۲ دی‌ماه، در محله گلمغان اردبیل برگزار شد.

حوزه علمیه خواهران اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، اولین سلسله نشست‌های قرآنی «اهمیت توسل»، دوشنبه ۱۲ دی‌ماه، از ساعت ۸ الی ۱٠ صبح در محله گلمغان اردبیل توسط بهناز قمری، طلبه فارغ‌التحصیل سطح دو از حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

این نشست قرآنی به‌مناسبت فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سردار دلها با موضوع توسل به اهل بیت(ع) و با قرائت آیاتی چند از کتاب الهی به نیت هدیه به سردار و مراسم دعا خوانی آغاز شد.

بهناز قمری، طلبه فارغ‌التحصیل سطح دو از حوزه علمیه خواهران اردبیل در این نشست به تبیین سیره رفتاری حاج قاسم سلیمانی و توسل ایشان به منش اهل بیت(ع) پرداخت و اظهار کرد: یکی از اسباب رحمت خاص خداوند متعال، توسل و شفیع قرار دادن پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است که در آیه 64 سوره مبارکه نساء به آن اشاره شده است و سردار سلیمانی نیز از این اهمیت غافل نبود.

وی بیان کرد: ارتباط مومنانه با آفریدگار یکتا و توسل به ائمه و اهل بیت(ع)، در زندگی و پیروزی‌های شهید سلیمانی نقش بسزایی داشته که برآیندهای بررسی شده نشان می‌دهد این حجم از مدیریت در صحنه‌های جنگ و مجاهدت در راه خدا مایحتاج این خلووص نیت و توسل پاک است.

این طلبه حوزه علمیه خواهران اردبیل، اظهار کرد: سبک زندگی و منش رفتاری حاج قاسم را باید به عنوان یکی از معجزه‌های آفرینش باز خوانی کرد، حیات زندگی ایشان ابعاد گسترده و عاشقانه ای به مخلوق دارد و مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را در خود جای داده است.

قمری گفت: اگر این تئوری را بپذیریم که با تفکر اهل بیت(ع)، انقلاب جهانی اسلام به تحقق رسیده و منجی عالم بشریت(عج) ظهور می‌کند، برای عملیاتی شدن این تئوری نقش نخست را به امام راحل می‌دهیم که با اصل ولایت فقیه محور این حرکت را مشخص و تثبیت می‌کنیم.

وی ادامه داد: بخش عمده سیره حاج قاسم برگرفته از ارتباط با ولی فقیه است که بعنوان یک سرباز همیشه در صحنه ارادت خاص قلبی خود را در نامه‌هایش به مقام معظم رهبری «سرباز مکلف از جانب شما...» خطاب می‌کرد.

انتهای پیام
captcha