کنگره بین‌المللی «شعر ایثار» در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: 4111596
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

کنگره بین‌المللی «شعر ایثار» در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه کنگره بین‌المللی «شعر ایثار» برای اولین‌بار در قزوین برگزار می‌شود، گفت: این کنگره شامل 3 بخش‏ ویژه، اصلی و بین‌الملل‏‏ است.

اسماعیلی مدیر کل بنیاد شهید قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، در نشست هفتمین کنگره بین‌المللی «شعر ایثار» که امروز، ۱۲ دی‌ماه با حضور مصطفی محدثی خراسانی، دبیر علمی کنگره و نانی‌زاده عضو شورای سیاست‌گذاری کنگره برگزار شد، گفت: استان قزوین در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده و با این از خودگذشتگی‌ها در هشت سال جنگ تحمیلی نقش مؤثری در تحقق انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

این مسئول با بیان اینکه برای اولین بار گنکره بین‌المللی شعر ایثار در قزوین برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این کنگره شامل بخش‏ اصلی مربوط به شاعران سراسر ایران بزرگ، بخش بین‌الملل مربوط به شاعران سایر کشورها در زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو و بخش‏ ویژه‏ مربوط به شاعران خانواده شهدا و ایثارگران است که فراخوان آن در دی‌ماه منتشر شده و اختتامیه کنگره ۹ اسفند برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قالب شهدا و ایثارگران، مادران و همسران شهدا، سبک زندگی فاطمی، شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، فرهنگ شهادت و ایثار و رسالت امروز و افق آینده برگزار می‌شود.

اسمعیلی گفت: در تلاش هستیم استان قزوین استانی پویا و فعال در برنامه‌های کنگره باشد که در همین راستا کمیته‌هایی در نظر گرفته شده و برگزاری عصر شعر خاتم سلیمانی، عصر شعر بانوان و عصر شعر دانشجویی از جمله این برنامه‌ها است.

این مسئول در پایان گفت: شعرهای مورد تأیید در این کنگره بین‌المللی در نهایت به چاپ خواهند رسید ضمن اینکه در سال‌های گذشته نیز آثار برتر به چاپ رسیدند.

انتهای پیام
captcha