لزوم پرداختن به ظرفیت‌های جدید دفاع مقدس در شعر
کد خبر: 4111604
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
محدثی خراسانی تأکید کرد:

لزوم پرداختن به ظرفیت‌های جدید دفاع مقدس در شعر

دبیر علمی کنگره بین‌المللی شعر ایثار با بیان اینکه آرمان‌های انقلاب را می‌توانیم به صورت شفاف در آیینه شعرها مشاهده کنیم، گفت: هر چه پیش می‌رویم ظرفیت‌های تازه‌ای از ۸ سال دفاع مقدس نمایان می‌شود که نیاز است به این موارد پرداخته شود.

محدثی خراسانی شاعر

به گزارش ایکنا از قزوین، مصطفی محدثی خراسانی، دبیر علمی کنگره بین‌المللی شعر ایثار، در نشست هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار که امروز، ۱۲ دی ماه برگزار شد، گفت: در دوران دفاع مقدس شعر سخنگوی کاروان هنر و ادبیات کشور بود و آرمان‌های انقلاب را می‌توانیم به صورت شفاف در آیینه شعرها مشاهده کنیم.

وی با اشاره به اینکه، کنگره بین‌المللی شعر ایثار در سال جاری برای اولین بار در قزوین برگزار می‌شود، بیان کرد: استان قزوین از گذشته‌ تاکنون در حوزه ادبیات پایداری فعال بوده است و در سال 76 نیز میزبانی برگزاری کنگره شعر دفاع مقدس را بر عهده داشته است.

محدثی خراسانی گفت: شخصیت‌های هنری برجسته قزوین نشان از سبقه ادبی این استان است و تمامی این موارد زمینه‌هایی برای برگزاری چنین کنگره‌هایی است. در این راستا تلاش کرده‌ایم حوزه‌های مفهومی کنگره را گسترش دهیم تا شاهد حضور طیف بیشتری از شاعران در این کنگره باشیم.

این شاعر بیان کرد: گاهی سوالاتی مطرح می‌شود که برگزاری هر ساله کنگره‌های متعدد در حوزه ایثار، شهادت و دفاع مقدس چه ضرورتی دارد و شبهاتی از این دست وجود دارد در جواب باید گفت که ضرورت دارد در همه حال به زاوایا و برکات دفاع مقدس پرداخته شود. فرهنگ ايثار و شهادت بايد هميشه زنده نگه داشته شود و هر چه پیش می‌رویم ظرفیت‌های تازه‌ای از ۸ سال دفاع مقدس نمایان می‌شود که نیاز است به این موارد پرداخته شود.

وی تصریح کرد: هدف دشمن ضربه زدن به ارزش‌های کشور ما را دارد به عنوان مثال در اتفاقات اخیر که همین هدف را داشتند و ما باید تلاش کنیم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم و سرچشمه‌های زلال مقاومت را نسل به نسل به منصه ظهور برسانیم.

محدثی خراسانی  خاطرنشان کرد: ایثار تنها راه رستگاری، سعادت دنیوی و اخروی است و یکی از درخشان‌ترین نام‌هایی که در کنگره‌های کشوری از آن یاد می‌شود واژه ایثار است. امیدواریم با تجربه 6 دوره برگزاری کنگره امسال با برگزاری هفتمین دوره، شاهد افق‌های تازه‌ای در حوزه ادبیات و شعر باشیم.

انتهای پیام
captcha