کیفرخواست ۹۴ نفر از عاملان ترور شهید سلیمانی صادر می‌شود
کد خبر: 4112170
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

کیفرخواست ۹۴ نفر از عاملان ترور شهید سلیمانی صادر می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه اصل پیگیری ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی یک مسئله مهم فنی و تخصصی است، گفت: به‌زودی برای ۹۴ نفر از عاملان، مباشران و مسببان این حادثه که عمدتاً آمریکایی هستند، کیفر خواست صادر می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز، ۱۴ دی‌ماه در همایش بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید سلیمانی اظهار کرد: باید قدرشناس خلق حماسه بزرگ ملت ایران و مردم کرمان در سومین سالگرد شهید سلیمانی باشیم.

وی ادامه داد: اصل پیگیری ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی یک مسئله مهم فنی و تخصصی و مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی از حقوقدانان کشور و نیز مطالبه جدی ملت ایران است تا ابعاد مختلف این جنایت بزرگ بررسی و پیگیری شود.

حجت‌الاسلام حمیدی با تأکید بر اینکه دوران بزن در رو گذشته است، افزود: حتی اینکه در دادگاه عادلانه مسببان و آمران این موضوع محاکمه و مجازات شوند نیز حق مطلب را ادا نمی‌کند زیرا این جنایت یک جنایت منحصر به‌فرد است و شاید چنین جنایتی در این ابعاد بی‌نظیر باشد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان گفت: باید آنچه در کشور براساس قوانین بین‌المللی قابل اجرا است را انجام دهیم و از جامعه بین‌المللی نیز آن را مطالبه کنیم و نباید با مرور زمان این مطالبه را فراموش کنیم. ملت ایران هیچگاه توجیه‌های احمقانه آمریکا را نخواهد پذیرفت.

وی با اشاره به تشکیل یک پرونده مربوط به ترور سردار سلیمانی و همرزمانش در عراق، گفت: این پرونده در دست رسیدگی است و یک پرونده نیز در دادسرای تهران در دست پیگیری است و به‌زودی برای ۹۴ نفر از عاملان، مباشران و مسببان این حادثه که عمدتاً آمریکایی هستند، کیفر خواست صادر می‌شود.

دبیر و خبرنگار عطیه باقری چاروک

انتهای پیام
captcha