ارائه طرح شبکه مجازی قرآن از سوی اتحادیه کشوری مؤسسات با همراهی استان‌ها + صوت
کد خبر: 4113043
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
انجم‌شعاع خبر داد:

ارائه طرح شبکه مجازی قرآن از سوی اتحادیه کشوری مؤسسات با همراهی استان‌ها + صوت

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به یکی از مصوبات جلسه کارگروه قرآن و فعالیت‌های مردمی درباره ساختار پیشنهادی شبکه مجازی قرآن با احصای نظرات مدیران بخش مردمی ـ قرآنی و همچنین مجموعه‌هایی که دارای شبکه قرآن و فضای مجازی هستند، گفت: این ساختار پس از هم‌افزایی مجموعه‌های مختلف و طی کردن مسیر قانونی به تصویب نهایی می‌رسد و سپس طرح جامع تقدیم کمیسیون تبلیغ و ترویج می‌شود.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترتمحمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به جلسات کارگروه قرآن و فعالیت‌های مردمی یکی از کارگروه‌های مصوب کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: در دوره‌ای برای تشکیل جلسات کارگروه قرآن و فضای مجازی وقفه افتاد و همه کارگروه‌های کمیسیون‌ دچار آن شدند و در آخرین جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج انگیزه‌ای برای شکل‌گیری مجدد کارگروه قرآن و فعالیت‌های مردمی به وجود آمد که با توجه به ارائه کلیات موضوع و ضرورت‌های کارگروه، مدیریت آن به اتحادیه کشوری (به دلیل ساختار مردم‌نهاد آن) واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین موضوعی که طی آن جلسه بحث شد «نحوه مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های مؤسسات قرآنی در حوزه تبلیغی، ترویجی و فضای مجازی در سطح کشور» بود، افزود: مقرر شد که اعضای کارگروه نظرات و پیشنهادات خود را به دبیرخانه این کارگروه ارسال کنند.

انجم‌شعاع با پرداختن به تشکیل جلسه چهارم این کارگروه در دی‌ماه و مصوبات آن، اظهار کرد: طی این جلسه قرار شد که مجموعه‌های مردمی(با وجود سه هزار مؤسسه قرآنی در کشور) و کنشگران قرآنی فارغ از ساختار مؤسسات قرآنی که در بستر فضای مجازی فعال هستند، پیشنهادهای خود را برای بهره‌مندی بهتر و بیشتر از فضای مجازی ارائه کنند.

وی با اشاره به ساختار پیشنهادی شبکه قرآن و فضای مجازی که از سوی اتحادیه کشوری طراحی شده است، اضافه کرد: این ساختار در این هفته در سامانه و کانال‌های ارتباطی مربوط به اتحادیه‌های استانی به منظور بهره‌مندی از نظر مدیران مؤسسات قرآنی استان‌ها و استفاده از نقطه نظرات بارگذاری می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی با اشاره به اینکه در کنار سه هزار مؤسسه قرآنی و بخشی از کنشگران قرآنی که در فضای مجازی فعال هستند مقرر شد به صورت تجمیعی پیشنهادت خود را ارائه دهیم، افزود: پس از اخذ نظرات استان‌ها و پیشنهادات آنها، موضوع در دو کمیته طرح و برنامه و کمیته تبلیغ و ترویج ستاد اتحادیه، که اعضای هیئت مدیره عضو آن کارگروه هستند، ارائه می‌شود. 

کد

انجم‌شعاع تصریح کرد: در این زمینه مجموعه‌هایی که دارای شبکه قرآن و فضای مجازی هستند با تشکیل جلسات مشترک به ارتقای این ساختار پیشنهادی کمک خواهند کرد تا پس از طی کردن مسیر قانونی، این طرح و ساختار تصویب و سپس جامع تقدیم کمیسیون تبلیغ و ترویج شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه اخیر این کارگروه مهمترین بحث در زمینه «مسجد، پایگاه محوری قرآن» بود، ادامه داد: متأسفانه پس از ماه مبارک رمضان نتوانستیم به طرح جامعی دست پیدا کنیم. البته به اذعان شورای محترم توسعه فعالیت‌های قرآنی، این امر به حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، عضو حقیقی شورا، واگذار شده است و از آنجا که تکلیف این طرح در شورا مشخص نشده است، ما به عنوان ساختار مردمی و مخاطب اصلی فرمایش مقام معظم رهبری، این موضوع را در کارگروه مطرح می‌کنیم تا بتوانیم از ظرفیت مردم نهاد استفاده کنیم.

انجم‌شعاع اظهار کرد: باید شبکه گسترده سایبری خود را تعریف کنیم و این شبکه محصور به اتحادیه کشوری نباشد و از ظرفیت بسیج، مجموعه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و حتی جامعه عصر استفاده خواهیم کرد تا با این هم‌افزایی به ظرفیت بزرگی از قرآن و فضای مجازی، چه در حوزه آفند و پدافند و چه در حوزه تبیین و ابهام‌زدایی، کارهای بزرگی را انجام دهیم.

وی درباره روند تشکیل جلسات این کارگروه بیان کرد: زمان‌بندی روشنی برای این کارگروه وجود ندارد، اما با توجه به موضوعاتی که اعضای کارگروه در جلسه مطرح کردند، در کمتر از یک ماه باید این جلسات را برگزار کنیم.

یادآور می‌شود، کارگروه «قرآن و فعالیت‌های مردمی» یکی از کارگروه‌های مصوب کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی است که با مدیریت اتحادیه کشوری و حضور نمایندگانی از سازمان دارالقرآن الکریم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و شهرداری تهران جلسات خود را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام
captcha