سومین جشنواره استانی «حبیب» در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4113080
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

سومین جشنواره استانی «حبیب» در گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: جشنواره استانی «حبیب» به‌منظور انعکاس فعالیت تشکل‌های دینی در خدمت‌رسانی به مردم با شعار «پای جنگ روایت‌ها می‌مانیم» و ضرورت اینکه افراد و مجموعه‌ها برای جهاد تبیین وارد معرکه فعالیت‌های رسانه‌ای و تولید محتوای تبیینی شوند، در دستورکار قرار گرفت.  

سومین جشنواره رسانه ای حبیب در گیلان

حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از استان، با اشاره به فراخوان سومین جشنواره استانی «حبیب» ویژه تولیدات رسانه‌ای تشکل‌های دینی و فعالان رسانه‌ای گیلان، اظهار کرد: در راستای لبیک‌گویی به فرمایش مقام معظم رهبری در دوره کرونا مبنی بر اینکه «تهدید کرونا را باید به فرصت تبدیل کرد ایکاش آوینی‌ها بودند که این حماسه‌ها را روایت می‌کردند»؛ براین اساس سازمان تبلیغات در سال 1399 جشنواره حبیب را با هدف انعکاس فعالیت‌ تشکل‌های دینی و مردمی در چهار محور کرونا، مواسات، محرم، صفر و اربعین برگزار کرد.

وی افزود: امسال سومین دوره جشنواره رسانه‌ای حبیب متخذ از یار رسانه‌ای اباعبدالله(ع)، حبیب‌بن مظاهر و شخصیت قرآنی حبیب نجار و همچنین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که به حبیب هم شهره بود، برگزار می‌شود.

مهدوی در خصوص اهداف برگزاری جشنواره رسانه‌ای حبیب گفت: این جشنواره به‌منظور انعکاس فعالیت تشکل‌های دینی در خدمت‌رسانی به مردم با شعار «پای جنگ روایت‌ها می‌مانیم» و ضرورت اینکه عناصر و افراد، مجموعه‌ها و تشکل‌های دینی برای جهاد تبیین وارد معرکه فعالیت‌های رسانه‌ای و تولید محتوای تبیینی شوند، در دستورکار قرار گرفت.  

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: سومین جشنواره استانی حبیب با هدف معرفی کارکردهای اجتماعی مجموعه‌های مذهبی و ترغیب فعلان فرهنگی در فضای مجازی و تقدیر از تولیدات رسانه‌ای تشکل‌های دینی و فعالان رسانه‌ای در گیلان توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.

وی در خصوص محورهای سومین دوره جشنواره رسانه‌ای حبیب بیان کرد: «جهاد تبیین»، «نهضت مردمی تبلیغ»، «تعظیم شعائر دینی»، «خدمات اجتماعی» و «مسجد و امام محله» از محورهای اصلی این جشنواره است.

مهدوی گفت: تمرکز بر تبیین معارف و دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین مسئله جمعیت و خانواده، تبیین شخصیت میرزاکوچک جنگلی و همچنین معرفی چهره‌های مردمی فعال در تبلیغات دینی، عملکرد تشکل‌های دینی در برگزاری مراسم مذهبی (اعیاد، ولادت‌ها، شهادت‌ها و…)، عملکرد تشکل‌های دینی در امور جهادی، خیریه، بهداشت و درمان، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مساجد و امامان محله از محورهای تخصصی این جشنواره در استان گیلان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در خصوص شاخص‌های ارزیابی و داوری آثار گفت: آثار در دو حوزه فنی و محتوایی بررسی خواهد شد. در بخش فنی فیلمنامه (طرح، ایده، روند اجرا، روایت، پرداخت)، تصویر (ترکیب بندی، کیفیت تصویر، نورپردازی)، صدا (صدابرداری، صداگذاری، موسیقی)، تدوین (گرافیک، جلوه‌های ویژه) و کارگردانی (طراحی کاراکتر، صحنه، دکوپاژ، روند مدیریت فیلمنامه) ارزیابی می‌شود. در بخش محتوایی، خلاقیت در انتقال پیام، نکات برجسته، توجه به زبان محلی و مؤلفه‌های بومی و نیز مؤلفه‌های محتوایی ناظر به پنج محور اصلی جشنواره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تولیدات باید در قالب‌های مستند، فیلم کوتاه و یا کلیپ، حداکثر تا ۲۳ دقیقه و در فرمت‌های رایج ویدئویی ارسال شود، بیان کرد: آثاری که در دوره گذشته جشنواره توسط هیئت داوران بررسی شده مجاز به حضور در این دوره نخواهد بود. همچنین آثار غیراصیل و کپی شده مورد بررسی و داوری قرار نمی‌گیرد، پس از ارسال آثار امکان تغییر در آن ممکن نخواهد بود، آثار تولید شده باید مربوط به دو سال اخیر باشد و محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.

مهدوی با بیان اینکه لوح آثار باید به‌صورت فشرده به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ به همراه نام فرد یا تشکل دینی و شماره تماس تحویل شود، گفت: مهلت ارسال آثار تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری می‌باشد. اختتامیه و اعلام نتایج هم اسفندماه برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در خصوص جوایز جشنواره اظهار کرد: در تمامی محورها به نفر اول هشت میلیون، نفر دوم 6 میلیون و نفر سوم چهار میلیون تومان اهدا خواهد شد. همچنین 16 جایزه دو میلیون تومانی ویژه‌ شهرستان‌ها به نفرات اول هر شهرستان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha