تحول در فکر و اندیشه انسان از علوم انسانی آغاز می‌شود
کد خبر: 4113459
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴

تحول در فکر و اندیشه انسان از علوم انسانی آغاز می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: راه توسعه از تحول در فکر و اندیشه انسان‌ها و علوم انسانی آغاز می‌شود؛ بنابراین تمام ظرفیت‌ها برای توسعه این حوزه باید به کار گرفته شود.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، شامگاه روز گذشته، 18 دی، در نشست با رؤسای دانشگاه‌های استان مرکزی، گفت: توسعه علمی در سه بخش علوم روز و رایج، علوم اسلامی و علوم انسانی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید نقش خود را در تحقق این مهم به خوبی ایفا کنند.

وی ادامه داد: اگر چه پیش از انقلاب گام‌هایی در زمینه علوم انسانی برداشته شد، اما چندان نظام‌مند و کاربردی نبود و بعد از انقلاب با توسعه حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و راه‌اندازی دانشکده‌های اختصاصی اقدامات مؤثری در این حوزه برداشته شد.

امام‌جمعه اراک بیان کرد: سطح علمی در بخش علوم اسلامی با وجود حوزه‌های علمیه و در رأس آنها حوزه علمیه قم بسیار مطلوب است، اما در بخش علوم انسانی باید تلاش‌ها مضاعف شود و دانشگاه‌ها با کمک حوزه‌ها برنامه‌های مدونی برای توسعه این بخش تدوین کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: اصل مهم در ارائه علوم انسانی به جامعه، تبیین و تدوین اصول و شیوه استنباط این علوم است که این مهم باید مورد توجه نخبگان و استادان دانشگاه قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: منابع اصیل اسلامی در بردارنده همه علوم انسانی هستند که ارائه این علوم به جامعه امری مهم و ضروری است که باید با دقت و حساسیت انجام شود. راه توسعه از تحول در فکر و اندیشه انسان‌ها و علوم انسانی آغاز می‌شود؛ بنابراین تمام ظرفیت‌ها برای توسعه این حوزه باید به کار گرفته شود.

انتهای پیام
captcha