رقابت‌های روز نخست مسابقات سراسری قرآن در بخش بانوان
کد خبر: 4114553
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

رقابت‌های روز نخست مسابقات سراسری قرآن در بخش بانوان

امروز، ۲۴ دی‌ماه روز اول رقابت چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش بانوان در سالن اجتماعات گیت بوستان اهواز برگزار می‌شود.

مسابقات سراسری قرآن بانوانبه گزارش ایکنا از خوزستان، امروز، ۲۴ دی‎ ماه روز اول رقابت چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش بانوان در سالن اجتماعات گیت بوستان اهواز برگزار می‌شود.

براساس برنامه اعلام شده مقرر بود ساعت ۱۴:۴۵ مسابقات بانوان با تلاوت قاری افتخاری آغاز شود، اما تنظیمات صوتی سالن تعیین شده همچنان در حال آماده‌سازی نهایی است و رقابت‌ها با تأخیر آغاز می‌شود.

مسابقات بانوان نیز مانند برنامه‌ریزی بخش بانوان با رقابت حافظان کل آغاز می‌شود. بر این اساس، رویا فضائلی از خراسان رضوی، زینب امین‌پور از قم، اعظم محمدی از هرمزگان، فائزه جلالی از خوزستان، سیدسمانه محروقی از خراسان رضوی و مجیده رضاپور از کرمان در بخش اول این رقابت‌ها به اجرای برنامه حفظ و پاسخ سؤالات داوران می‌پردازند.

در بخش دوم این مسابقات که در ساعت ۱۶:۵۴ برنامه‌ریزی شده است معصومه صهبایی‌استاد از خراسان رضوی شرکت‌کننده رشته قرائت قرآن کریم به اجرای تلاوت خواهد پرداخت و پس از آن رقابت در رشته ترتیل از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود. در این رشته مرضیه پورتیمور از ایلام و مهدیه مسعودی از یزد در ادامه به تلاوت می‌پردازند.

مسابقات پس از اذان در رشته ترتیل ادامه پیدا می‌کند و صغری خورشیدی از استان گیلان، فاطمه دستیافته از آذربایجان‌شرقی و عادله شیخی از استان مرکزی دیگر شرکت‌کنندگان این رشته در جایگاه قاری برای اجرای تلاوت حضور پیدا می‌کنند.

رقابت‌ها در این روز با حضور حافظان ۲۰ جزء ادامه پیدا می‌کند. هانیه برخورداری از استان یزد، فاطمه شاه‌حسینی از همدان، مریم سیاهکالی مرادی از قزوین و پروین یاری از آذربایجان‌شرقی در این بخش به سؤالات داوران پاسخ خواهند داد.

یادآور می‌شود، چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش رشته‌های آوایی (شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم) به میزبانی اهواز در حال برگزاری است. 

همچنین، مسابقات آقایان از ۲۳ تا ۲۷ دی‌ماه در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز و مسابقات بانوان از ۲۴ تا ۲۷ دی‌ماه در سالن اجتماعات گیت بوستان برگزار می‌شود. در اختتامیه این رویداد که چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار خواهد شد، برترین‌‌های این رقابت معرفی می‌شود. ۱۸۷ متسابق از نقاط مختلف کشورمان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha