همزمان با امر به معروف و نهی از منکر راه‌های حق و باطل روشن شود
کد خبر: 4116103
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

همزمان با امر به معروف و نهی از منکر راه‌های حق و باطل روشن شود

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با یادآوری اینکه مؤمن محترم است، حتی هنگام نهی از منکر احترام او را حفظ کند، خاطرنشان کرد: در هنگام امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد و تبلیغ، راه‌های حق و باطل و مصادیق آن را باید روشن کرد و گاهی باید نهی از منکر یا امر به معروف، در خفا و پنهان باشد.

محفل انس با قرآن

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محرم‌علی شیرمحمدی، نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، صبح امروز یکم بهمن‌ در محفل انس با قرآن و عترت اساتید دانشگاه علوم پزشکی زنجان که با محوریت آیات ۷ تا ۱۰ سوره مبارکه مجادله برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در همه جا حاضر و ناظر و از همه چیز آگاه است و گرنه ذات پاکش نه مکان دارد و نه هرگز توصیف به اعداد می‏‌شود، بلکه شبیه و نظیر و مثل و مانند ندارد.

وی تصریح کرد: جمعی از یهود و منافقان در میان خودشان جدا از مؤمنان نجوا می‏‌کردند و گاه با چشم‌های خود اشاره‌‏های ناراحت‌کننده‌‏ای به مؤمنان داشتند و همین باعث غم و اندوه مؤمنان می‏‌شد، هنگامی‌که این کار را تکرار کردند، مؤمنان شکایت به رسول خدا(ص) کردند، پیامبر اکرم دستور داد که هیچ‌کس در برابر مسلمانان با دیگری نجوا نکند، اما آنها گوش ندادند، باز هم تکرار کردند، آیه نازل شد.

این مسئول با یادآوری اینکه مؤمن محترم است، حتی هنگام نهی از منکر احترام او را حفظ کنید، خاطرنشان کرد: در هنگام امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد و تبلیغ، راه‌های حق و باطل و مصادیق آن را باید روشن کرد و گاهی باید نهی از منکر یا امر به معروف، در خفا و پنهان باشد.

وی افزود: در این آیات به این نکات تاکید شده که مبادا نجوای بد را به جای نجوای خوب قلمداد کنید، تقوا و پرهیزکاری و توجه به معاد، زمینه دوری از سخنان نارواست. چنان‌که ریخت‌و‌پاش و مصرف بیش از اندازه، انسان را برادر شیطان قرار می‌دهد، هر گونه سخن آشکار و نهانی که موجب ترس و دلهره در میان مسلمانان شود، کاری شیطانی است. داروی شفابخش هرگونه ناآرامی و دلهره، توکل بر خداوند است و توکل بر خدا کار هر کس نیست، ایمان می‌خواهد. گرچه خداوند از مؤمنان حمایت می‌کند، ولی آنان نیز باید بر خداوند توکل کنند.

شیرمحمدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، به حفظ هویت ملی و مذهبی تاکید کرد و گفت: همه کسانی‌که در این کشور مسئولیتی به عهده دارند باید به این امر توجه کنند.

بهمن میرزایی دبیر کانون انس با قرآن و عترت اساتید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه محفل انس با قرآن و عترت به صورت هفتگی با سخنرانی اساتید استانی و کشوری برگزار می‌شود، گفت: محافل انس با قرآن اساتید دانشگاه علوم پزشکی زنجان از ۱۰ دی‌ماه تا ۲۳ اسفند‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسات انس با قرآن در همه واحدهای تابعه دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی برگزار می‌شود، افزود: در این محافل اساتید مطرح استانی سخنرانی خواهند کرد و همچنین ضمن تلاوت آیات منتخب از کلام نورانی قرآن‌کریم تفسیر آیات قرائت شده نیز توسط اساتید انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha