تأثیر بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی برای نهادینه شدن حجاب
کد خبر: 4116203
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

تأثیر بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی برای نهادینه شدن حجاب

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه وضعیت حجاب بانوان ادارات استان قابل قبول است، ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و مراکز آموزشی در راستای فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب را مورد تأکید قرار داد.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، اول بهمن، در نشست در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد، با بیان اینکه گزارش‌های دریافتی از ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی استان دلالت بر وضعیت پوشش مناسب دارد و نسبت به سال مشابه قبل تغییری نکرده است.

وی ضرورت مدیریت درست رعایت عفاف و حجاب در جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: ادارات و نهادهای دولتی، الگوی رعایت حجاب اسلامی در اجتماع باشند و باید تدبیری اخذ شود تا از بروز التهاب در مواجه با بدحجابی بانوان جلوگیری شود.

مخلص‌الائمه با تأکید براینکه بهره‌گیری از ظرفیت مدارس، دانشگاه‌ها و سایر ظرفیت‌های علمی به فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در جامعه کمک می‌کند، ادامه داد: در کنار این اقدامات باید برنامه‌هایی برای بانوان محجبه و باحیا داشت تا با رعایت موازین اسلامی در اجتماع احساس خطر نکند. با انجام امور فرهنگی باید از حرمت‌شکنی نسبت به این بانوان جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه برخی اقدامات انجام شده در گذشته که بازدهی نداشته است، نباید تکرار شود. استفاده از طرح‌ها و شیوه‌های نرم و جدید همچون اجرای طرح «دختران آفتاب» برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید در دستور کار قرار گیرد و برای انجام این مهم دستگاه‌های متولی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصناف، شهرداری باید وارد عمل شده  در اصلاح فضای شهری اقداماتی صورت دهند؛ چراکه با اقدامات سلبی حجاب نهادینه نخواهد شد.

استاندار با تأکید براینکه بخش اعظم جامعه خواستار رعایت حجاب در جامعه هستند و باید به این مطالبه به حق رسیدگی شود، اضافه کرد: ریشه برخی معضلات اجتماعی در لایه‌های اقتصادی، فرهنگی و رسانه قرار دارد که نسبت به این عوامل نباید غفلت کرد.

انتهای پیام
captcha