کتاب «زینب خانم» در قم رونمایی شد
کد خبر: 4116770
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷

کتاب «زینب خانم» در قم رونمایی شد

اولین کتاب دخترانه مجموعه قهرمان من با عنوان «زینب خانم» به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان و انتشارات کتابک در قم رونمایی شد.

مراسم رونمایی از کتاب زینب خانمبه گزارش ایکنا از قم، نشست رونمایی از کتاب «زینب خانم» با حضور عاطفه‌سادات موسوی، نویسنده کتاب، محمدحسین قاسمی، مدیر انتشارات کتابک، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم و 220 نفر از دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی دخترانه کرباسی به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان و انتشارات کتابک، شامگاه سوم دی‌ماه در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) برگزار شد.

در ابتدای این برنامه محمدحسین قاسمی، مدیر انتشارات کتابک درباره کتاب زینب خانم گفت: در تاریخ کشور ما زنان افتخارآفرین زیادی زیسته‌اند که یکی از آنها زینب خانم، دختری اهل آبادان است که داستان افتخارآفرینی او را در کتاب زینب خانم می‌خوانیم.

وی افزود: سیاست انتشارات کتابک از ابتدا ترویج کتابخوانی بوده است و انتشار کتاب را صرفا یک فرایند مادی نمی‌دانیم. بنابراین، سعی‌ کرده‌ایم کتاب‌ها را با کمترین قیمت منتشر کنیم تا همه توانایی خرید و مطالعه آن را داشته باشند.

مدیر انتشارات کتابک با اشاره به انتشار مجموعه کتاب قهرمان اظهار کرد: انتشار مجموعه موفق «قهرمان من» را نتیجه مقاوت در افزایش قیمت کتاب و نگاه معنوی به حوزه کتاب و کتابخوانی می‌دانیم و معتقدیم که لطف و عنایت شهدا باعث شد تا این مجموعه با پویشی که صدا‌وسیما از آن پشتیبانی کرد دیده شود و بیشتر خوانده شود. علاوه بر این شش کتاب، مجموعه قهرمان من به‌زودی شاهد اضافه شدن چند کتاب درباره شهید زین‌الدین، شهید همت و تعدادی از بانوان افتخارآفرین این سرزمین خواهد بود.

زینب خانم می‌تواند الگوی نوجوانان باشد

در ادامه این نشست عاطفه‌سادات موسوی، نویسنده کتاب زینب خانم گفت: زمانی که دانش‌آموز بودم، عضو کتابخانه مدرسه و کتابخانه عمومی محل بودم و کتاب‌های داستانی زیادی را خواندم که در نهایت کمک زیادی در مسیر نویسندگی به من کرد و علاقه من به نوشتن حاصل انس من با کتاب در دوران دانش‌آموزی بود.

وی اضافه کرد: اولین کتابی که از من منتشر شده است، کتاب «اورکت» از انتشارات جمال بوده است و در حال حاضر نیز در حال نوشتن چند کتاب با موضوعات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، داستان زندگی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، شهید باکری و شهید همت هستم.

موسوی در پایان تصریح کرد: امروز احساس خوبی را از دیدار چهره به چهره با مخاطبان کتاب داشتم و بازخوردهایی که دانش‌آموزان در مورد کتاب ارائه کردند برایم دلنشین بود؛ امیدوارم که این کتاب و درس‌های نهفته در آن همچون اهمیت حجاب و ارکان دین مثل نماز، روزه و... بتواند الگو و چراغ راه مخاطبان باشد و هر کدام از آنها در آینده یک زینب خانم باشند.

دانش‌آموزان کتابخوان زمینه‌ساز خانواده کتابخوان می‌شوند

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز در این مراسم گفت: از مجموعه انتشارات کتابک به جهت هدیه کتاب زینب خانم به دانش‌آموزان قدردانی می‌کنیم و از دانش‌آموزان مدرسه کرباسی دعوت می‌کنیم تا به‌عنوان نخستین مدرسه کتابخوان قم با مطالعه این کتاب و ارسال فیلم معرفی این کتاب در جمع خانواده در پویش «خانواده کتابخوان» شرکت کنند و همزمان با شهادت حضرت زینب(س) طی مراسمی با مشارکت نشر کتابک و نهاد کتابخانه‌های عمومی جوایزی به دانش‌آموزان اهدا می‌شود.

وی در ادامه از دانش‌آموزان مدرسه کرباسی به عضویت در کتابخانه‌های عمومی و بهره‌گیری از شبکه سراسری سه هزار و 700 کتابخانه عمومی کشور و خدمات کتابخانه‌ها در بخش نوجوان و همچنین برنامه‌های ویژه فرهنگی دعوت کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: ما نعمت‌هایی در زندگی داریم که گاهی آن‌طور که باید قدردان آنها نیستیم؛ یکی از این نعمت‌ها امنیت است که حاصل فداکاری‌ها و به برکت خون شهدای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا شهدای هشت سال دفاع مقدس مدافع حرم و شهدای امنیت رقم خورده است.
 
وی با اشاره به اینکه نعمت دیگر، نعمت سلامتی است که برخی از هم‌میهنان ما از نعمت‌هایی مثل بینایی و شنوایی برخوردار نیستند و تلاش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ارائه خدمات به نابینایان و ناشنوایان این است که این عزیزان بتوانند لذت مطالعه و کتابخوانی را دریافت کنند.
 
توکلیان گفت: مجموعه کتاب قهرمان من توسط واحد بریل اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم منتشر شده است و در اختیار نابینایان قرار خواهد گرفت.
 
در پایان این مراسم از نسخه چاپی کتاب «زینب خانم» و همچنین شش عنوان کتاب بریل مجموعه قهرمان من با عناوین «عمو قاسم»، «داداش ابراهیم»، «علی لندی»، « آقا معلم»، «آقا محسن» و «زینب خانم» رونمایی شد.

یادآر می‌شود، اجرای دو قطعه «سردار» و «ایران» توسط گروه سرود مدرسه کرباسی و معرفی کتاب «زینب خانم» توسط دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود؛ همچنین در پایان این مراسم ۲۲۰ جلد کتاب زینب خانم توسط انتشارات کتابک به دانش‌آموزان حاضر در این نشست اهدا شد.

انتهای پیام
captcha