رسانه‌ها در شناسایی توانمندی‌ها نقش‌آفرین باشند
کد خبر: 4117439
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

رسانه‌ها در شناسایی توانمندی‌ها نقش‌آفرین باشند

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه شناخت سه مؤلفه خودشناسی، دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی جهت مقابله با دشمن ضروری است، گفت: رسانه‌‌ها و اهالی قلم در شناسایی و معرفی توانمندی‌ها می‌توانند نقش اصلی داشته باشند.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 6 بهمن، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» استان که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، به فرا رسیدن 44 سال پیروزی انقلاب اشاره و تصریح کرد: دهه مبارک فجر ایامی مهمی برای امت اسلام و جهان است؛ چراکه انقلاب نباید فقط در جمهوری اسلامی ایران متوقف شود و نگاه انقلابی و تحول‌گرایانه‌ای که انقلاب بر اساس آن شکل گرفته است باید تا همیشه باقی بماند.

وی ضرورت شناخت سه مؤلفه خودشناسی، دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی جهت مقابله با دشمن و نابودی آنان را متذکر شد و افزود: اگر ملت‌ها این سه شاخصه را بشناسند هیچ تهدیدی آنان را از پای در نخواهد آورد. شناخت این سه مهم باعث می‌شود که ملل در کوران حوادث همچنان مقتدرانه ایستادگی کرده و هیچ فتنه‌ای غالب نباشد و رسانه‌ها در تحقق این سه امر نقش کلیدی دارند.

مخلص‌الائمه با تأکید براینکه رسانه‌‌ها و اهالی قلم در شناسایی و معرفی توانمندی‌ها می‌توانند نقش اصلی داشته باشند و در تبیین اهداف دشمن و زمان‌شناسی خبرنگاران نقش اول میدان را داشته و در خط مقدم قرار دارند، افزود: تمام جریان‌های رسانه‌ای علاقه‌مند به نظام و امیدوار به آینده کشور در این امر رسالت خطیری بردوش دارند. شاید یک برداشت‌ها و اهداف جهاد تبیین شناخت سه مؤلفه بیان شده باشد.

استاندارمرکزی به ایجاد عملیات روانی دشمن اشاره و تأکید کرد: ما در اسلام عملیات روانی را مشروع ندانسته و بدون شک چنین مقوله یا مؤلفه‌ای در نظام دینی ما پذیرفته‌شده و پذیرفتنی نیست. اینکه به جامعه و مخاطب به نوعی القا کنیم که برخلاف واقعیت برداشت داشته باشند مشروع نیست. بدون تردید با عملیات روانی مقابله  خواهیم کرد، اما خودمان عملیات روانی را مدیریت نمی‌کنیم. در بیان و تبیین حقایق و واقعیت‌های جامعه و شناخت نقاط ضعف و قوت خودمان و دشمن باید از تمام ابزارهای سخت و نرم استفاده کرد.

استاندار مرکزی درپایان ضمن تقدیر از عوامل برگزارکننده جشنواره ابوذر، گفت: در حوزه نظام اجرایی استان خود را متعهد به همراهی و همکاری با جریان رسانه‌ای متعهد و انقلابی می‌دانیم.

انتهای پیام
captcha