آمایش فرهنگی تشکیل دهنده هویت اسلامی - ایرانی است
کد خبر: 4117887
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

آمایش فرهنگی تشکیل دهنده هویت اسلامی - ایرانی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به تشکیل دبیرخانه‌ای مجزا از استانداری استان در هیئت اندیشه‌ورز استان، اضافه کرد: هویت باید تبدیل به فرهنگ شود و بحث آمایش‌های سرزمینی و فرهنگی بسیار مهم است و تشکیل دهنده هویت‌اسلامی - ایرانی است.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 8 بهمن، در دیدار با اعضای هیئت اندیشه‌ورز هویت استان گفت: ایده هویت‌شناسی ایده مقدسی است ما همیشه متأثر هستیم که کشورهای دیگر بر روی هویت خود حساس هستند، ولی در کشور ما اینگونه عمل نمی‌شود.

وی بیان کرد: اگر برخی از ایرانیانی که خارج از کشور هستند هویت خود را حفظ کرده بودند می‌توانستند باعث عزت و شرف کشور شوند، متأسفانه این عدم هویت باعث شده است بعضاً سرمایه کشور به خارج از کشور انتقال داده شود و سرمایه‌های ما از دست برود.

امام جمعه اراک با اشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی باید الگوی خوبی برای مؤلفه‌های توسعه قرار بگیرد. باید به جای واگرایی، همگرایی در دستور کار قرار گیرد. باید کشور و استان به سمتی برود که به جای صادرات مواد خام، علم و تکنولوژی و تولیدات داخلی را به جهان ارائه دهیم. ارائه این خدمات قابل تحریم نیست و باعث بازگشت سرمایه به کشور می‌شود. بحث آمایش‌های سرزمینی و فرهنگی بسیار مهم است و تشکیل دهنده هویت اسلامی - ایرانی ماست.

وی با اشاره به تاریخ پرافتخار کشور و استان مرکزی، گفت: تاریخ ما بسیار پر افتخار است مردان بزرگی که ستون فقرات تاریخ این ملت هستند بسیار با عظمت هستند. انسان در برابر آنان احساس غرور می‌کند. این استان نیز در طول تاریخ خود سرمایه‌های بسیاری در همه رشته‌ها از جمله سیاست علم و هنر داشته است. هویت باید تبدیل به فرهنگ شود.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن توصیه‌های کلیدی به هیئت اندیشه‌ورز، اظهار کرد: تشکیل دبیرخانه‌ای مجزا از استانداری و بدون وابستگی به دولت و تداوم فعالیت آن در دولت‌های بعدی باید مورد توجه قرار گیرد. تشویق افراد جامعه با اهدای جوایزی که هویت‌زاست مانند پرچم ایران، کتاب شعرای بزرگ همچون حافظ و سعدی و دیگران می‌تواند در امر هویت‌شناسی تاثیرگذار باشد.

وی در پایان گفت: مباحث فرهنگی در آموزش و پرورش، خانواده‌ها و صدا‌و‌سیما باید کاری جدی صورت گیرد. استفاده از ادبیات سنگین در اولویت قرار گیرد. معماری ایرانی اسلامی نیز باید درجه اهمیت بالایی قرار داشته باشد.

 یادآور می‌شود، در پایان این مراسم حکم اعضا هئیت اندیشه‌ورز هویت استان از سوی نماینده ولی‌فقیه و استاندار مرکزی به آنان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha