نقش نیروهای اطلاعات و عملیات در رفع کمبودهای دفاع مقدس
کد خبر: 4118054
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

نقش نیروهای اطلاعات و عملیات در رفع کمبودهای دفاع مقدس

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی شجاعت در عین مظلومیت، پشتکار در مأموریت‌ها، اقتدار و نوآوری در طرح و برنامه‌ها را از شاخصه‌های عملکردی نیروهای اطلاعات و عملیات دانست و گفت: بسیاری از مشکلات و کمبودهای جنگ با حضور نیروهای اطلاعات علمیات برطرف می‌شد.

سردار محسن کریمی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 9 بهمن، در اجلاسیه شهدای اطلاعات و عملیات از سری اجلاسیه‌های گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، از ابتدای برگزاری این کنگره تاکنون 18 اجلاسیه در محورهای مختلف برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نگاه به برگزاری این کنگره، نگاهی مقطعی و گذرا نبوده و به برگزاری مراسم و همایش ختم نشده است، ادامه داد: پیش‌نویس این کنگره در سال 72 نوشته شد و در سال 92 عملیات اجرای آن آغاز شد و خوشبختانه این جریان تا امروز ادامه دارد. لازم است به سهم خود از گنجینه دفاع مقدس بهره برده و در تبیین ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس نقش‌آفرین باشیم.

کریمی با اشاره به اینکه تبیین محورهای علمی دوران دفاع مقدس از محورهای اصلی و کلیدی کنکره شهدای استان است، اضافه کرد: گردآوری اطلاعات در این بخش در قالب دانشنامه دفاع مقدس گردآوری شده است. بیش از ۷۰۰ مدخل در این دانشنامه تهیه شده و مستلزم جمع‌آوری اطلاعات لازم برای بهره‌برداری در مجامع علمی است. از تمامی افرادی که در هشت سال مقاومت مشارکت داشتند می‌خواهیم هر آنچه دارند را برای تهیه اثری ماندگار ارائه دهند.

فرمانده سپاه استان با اشاره به اجلاسیه شهدای اطلاعات و عملیات استان، این شهدا را مجاهدان فی‌سبیل‌الله دانست و گفت: تمامی شهدا از جمله شهدای اطلاعات و عملیات همواره برای ایران افتخارآفرین بودند و با نثار جان خود امنیت و اقتدار را برای مردم به ارمغان آوردند. شجاعت در عین مظلومیت، پشتکار در مأموریت‌ها، اقتدار و نوآوری در طرح و برنامه‌ها از شاخصه‌های عملکردی این شهدا بود.

کریمی با تأکید براینکه از نقش آحاد مردم در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب نمی‌توان غافل شد، افزود: تمامی اقدامات، برنامه‌ها و پشتیبانی‌های صورت گرفته در دوران دفاع مقدس نشئت گرفته از رشادت و شجاعت رزمندگان اطلاعات و عملیات بود و ایثارگران و جان برکفان این حوزه نقش به‌سزایی در پیروزی‌های این دوران داشتند.

وی ابتکار و خلاقیت را از شاخصه‌های مهم شهدای اطلاعات و عملیات برشمرد و اظهار کرد: نیروهای این مجموعه کمبودهای مادی موجود در دوران دفاع مقدس را با خلاقیت و ایجاد طرح‌های نو رفع کرده و همواره حرکت رو به جلو را مدنظر داشتند. آنان بسیاری از مشکلات جنگ را گره‌گشایی کرده تا سایر رزمندگان بتوانند با وجود محدودیت‌های موجود در برابر دشمن تجهیزشده از سوی امریکا و .. پیروز شوند و بسیاری از آنان مظلومانه شهید شدند.

انتهای پیام
captcha