آغاز رقابت ۶۰۰ فعال فضای مجازی در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج
کد خبر: 4118162
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵

آغاز رقابت ۶۰۰ فعال فضای مجازی در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج

مرحله نهایی چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با حضور سردار سلیمانی و ۶۰۰ فعال فضای مجازی با موضوعات «آزادی قدس شریف و قرآن و عترت» آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج، از امروز ۹ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان تهران آغاز شد. 

در مراسم افتتاح این رویداد که طی سه روز با حضور ۶۰۰ نفر از فعالان فضای مجازی سراسر کشور برگزار می‌شود، مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج، طی سخنانی، ضمن آرزوی داشتن رقابتی خوب برای شرکت‌کنندگان، گفت: حضور بسیج و نیروهای متخصص انقلابی در فضای مجازی حضور همان تفکر پهپادساز و موشک نقطه‌زن‌ساز در فضای مجازی برای شکستن تحریم‌ها است‌. اگر چه زیرساخت این فضا را دشمن فراهم کرده است اما تفکر بسیجی ایجاد راه میان‌بر برای تولید محتوای ارزشمند است. 

وی ادامه داد: بسیج مردمی‌ترین بستر برای ابداع این راه‌هاست تا تحریم گفتمان انقلاب اسلامی را دور بزنیم. این تفکر همان است که پل فجرها را بر روی اروندها در جنگ فضای مجازی ایجاد می‌کند تا از امواج سهمگین دشمن عبور کنیم.

معین تصریح کرد: این شبکه موفق شده اتوبان یک طرفه دشمن را به صحنه نبرد تبدیل کند‌. اگر این نیرو تحریم می‌شود، نشان دهنده موفقیت نفرها در نبرد علیه رباط‌ها است و این محافل علمی در حوزه دیجیتال تلفیق هوش مصنوعی با هوش انقلابی برای غلبه بر تحریم گفتمان انقلاب است. 

وی با اشاره به مرحله مقدماتی این رویداد که در سراسر کشور برگزار شد، گفت: در مرحله اول ۹۲۰ تیم با چهار هزار و ۱۰۰ نفر عضو رقابت کردند و تیم‌های اول تا سوم امروز با اعلام سوژه‌های جدید ۴۸ ساعت رقابت با هم خواهند داشت و خروجی آن رسیدن به موج محتوای اثربخش در فضای مجازی خواهد بود. 

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج اظهار امیدواری کرد این اقدام منجر به معرفی این استعدادها باشد تا با حمایت بیشتر در فضای حرفه‌ای‌تر وارد شوند. 

در ادامه مراسم، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ضمن تبریک چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی، گفت: پیروزی انقلاب سرآغاز عصر جدیدی در تاریخ بشریت محسوب می‌شود‌. عصرهای جدید در تاریخ بشریت زیاد نیستند. در گذشته رنسانس در غرب آغاز یک عصر جدید بود. بشریت اگر خود را فارغ از هدایت الهی نمی‌دانست، شاید امروز وضع ساکنان کره زمین متفاوت بود اما نخبگان آن عصر بر اساس فرهنگ غرب انسان را فارغ از هدایت الهی دانستند و امروز وضع دنیا و حتی جهان اسلام متأثر از آن دوره است.

وی ادامه داد: تشکیل دولت صهیونیستی در سایه مکاتبی سیاسی برآمده از دل نظریات رنسانس و دو جنگ جهانی که قدرت‌های اروپایی خالقان آن بودند، صورت گرفت و آن‌ها با تمسک به همین ابزارهای سیاسی به صورت جعلی دولت جعلی را در قلب جهان اسلام تعبیه کردند و نه تنها صلح را از جهان اسلام بلکه از جهان به گروگان گرفته است.

سردار سلیمانی افزود: پیروزی انقلاب همراه شد با تحولات فناورانه و فضای مجازی که یک فرصت بی‌نظیر در اختیار ملت ایران و جهان اسلام قرار گرفت تا تحولات مد نظر خود را در عصر جدید شکل دهند. این فناوری‌ها نه تنها تهدید محسوب نمی‌شود، بلکه بدون تردید بنیان پیشرفت‌های غرب بر پیشرفت‌های مسلمانان بنا شده است، این پیشرفت‌ها از آن تمدن غرب نیست بلکه تجربه بشری و حاصل تلاش همه بشریت است.

وی با طرح این سؤال که چرا تمدن غرب نتوانست بشریت را به صلح برساند و چرا چیز جدیدی برای عرضه کردن ندارد، گفت: تقریباً غرب چیز جدیدی برای عرضه ندارد اما ملت ایران بر اساس دوره جدیدی که ایجاد کرد، حرف‌های جدید عدالت‌خواهی برای بشریت را دارد که با استفاده از ظرفیت فضای مجازی باید این دوره را سرعت بخشید. 

سردار سلیمانی افزود: رویدادهای فضای مجازی و شرکت شما در چنین رویدادی به عنوان پیش‌قراول و کنشگران نیروی سایبری ملت ایران برای عصر جدید باید با نگاه تحقق مردم‌سالاری دینی صورت گیرد. 

وی تصریح کرد: این آغاز راه است و راه طولانی در برابر شما جوانان با استعداد و هوشمند قرار دارد و ما از هیچگونه حمایتی از شما دریغ نخواهیم کرد‌. این روزها خبرهای خوشی از داخل سرزمین‌های اشغالی می‌شنوید و باور فروپاشی رژیم صهیونیستی کاملاً در دسترس است.  

سردار سلیمانی در ادامه موضوعاتی که گروه‌ها باید بر اساس آن‌ها به تولید محتوا بپردازند را اعلام کرد و گفت: نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف یکی از سوژه‌ها است‌. 

وی ادامه داد: در موضوع بازی‌های موبایلی قرآن و عترت، اقتدار ایران، گردشگری سلامت، ورزش، محله اسلامی و در نرم‌افزار ویژه تلفن همراه موضوعات قرآن و عترت، محله اسلامی، آموزش و تربیت جزو موضوعات مسابقه هستند.

در ادامه از دو برنده دوره سوم این رویداد فرزاد نریمان‌زاده از استان آذربایجان شرقی و سیدمحمد حسینی تولیدکننده برتر از استان یزد با اهدای لوح تقدیر و از پوستر دو محصول فاخر پویانمایی رزق و روزی حلال و بازی هاتف رونمایی شد. 

یادآور می‌شود، در پایان مراسم نیز آغاز چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج با نواختن زنگی توسط سردار سلیمانی اعلام شد. 

انتهای پیام
captcha