حرف اول انقلاب اسلامی حاکمیت دین در جامعه است
کد خبر: 4118495
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
حدادعادل:

حرف اول انقلاب اسلامی حاکمیت دین در جامعه است

مشاور عالی رهبر انقلاب با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران راه سازش با استکبار را بسته است، گفت: حرف اول انقلاب اسلامی حاکمیت دین خدا در جامعه بوده که نقطه مقابل تفکر غربی است.

حدادعادلبه گزارش ایکنا از فارس، غلامعلی حدادعادل، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب شامگاه دوشنبه، 10 بهمن در جمع اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان فارس با اشاره به وضعیت کنونی انقلاب اسلامی، گفت: ۴۴ سال از پیروزی انقلاب گذشته و با انواع موانع و مشکلات نظیر دشمنی استکبار جهانی و تحریم روزافزون، جنگ تحمیلی، توطئه‌های فرهنگی و... روبه‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه تحریف و تحریم دو راهبرد مهم دشمنان است، اظهار کرد: برای تحریک اذهان عمومی و ایجاد تنگنای اقتصادی دشمنان در تلاش هستند بنابراین در اغتشاشات پاییز امسال از یک طرف گرانی و مشکلات معیشتی و از طرف دیگر جنگ نرم در فضای مجازی دو عامل اصلی بود.

مشاور عالی رهبر انقلاب، حوادث امسال را بی‌سابقه در طی عمر انقلاب از جهات مختلف دانست و تأکید کرد: شکل خیابانی اغتشاشات مهار شده و این حوادث باید زنگ خطر و عبرت‌آموز باشد.

ضرورت وحدت بین نیروهای انقلابی

حدادعادل در ادامه بر وحدت بین نیروهای انقلابی تأکید کرد و افزود: باید تفرقه را به وحدت تبدیل کنیم چرا که تقابل باعث عدم تحقق آرمان‌ها خواهد شد بنابراین اگر همسو باشیم در دفع فتنه دشمنان موفق خواهیم شد.

وی دلایل دشمنی کشورهای غربی و آمریکا با انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: انقلاب اسلامی ایران از دو جهت راه سازش با استکبار را بسته است، حرف اول انقلاب حاکمیت دین خدا در جامعه بوده و نقطه مقابل تفکر غربی است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی افزود: از رنسانس تا امروز دنیای غرب دین را از صحنه حکومت طرد کرده و در غرب دین در کلیسا محبوس است بنابراین دین حق دخالت در زمینه‌های مختلف ندارد که این معنای حقیقی سکولاریسم است.

حدادعادل با بیان اینکه انقلاب اسلامی خط بطلانی بر سکولاریسم کشیده و در ایران قانون برخلاف دین، قانون نیست، گفت: طرح «استقلال‌طلبی» ایران و عدم دخالت بیگانگان در کشور توسط انقلاب اسلامی آتش کینه و نفرت دشمنان را برافروخت. غربی‌ها خودشان را آقای دنیا می‌دانند تا با دخالت در امور کشورها بر جهان حکومت کنند اما با ظهور انقلاب اسلامی در ایران دست‌های غربی‌ها به‌ویژه آمریکا کوتاه شد.

حفظ انقلاب در صدر وظیفه احزاب باشد

وی با اشاره به اینکه ایران الگوی تصمیم‌گیری مردم برای کشورشان را به جهان ارائه داد، افزود: این انقلاب طی این سال‌ها به همت مردمی که به اسلامیت آن دل بسته بودند، سرپا است و تحریم و دشمنی غربی‌ها طبیعی است و اغتشاشات پاییز امسال نه اولین توطئه دشمن بوده و نه آخرین آن خواهد بود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: امروز بیش از گذشته احتیاج به وحدت است و نباید حضور نیروهای انقلاب فقط برای انتخابات باشد چراکه یک عیب بزرگ خواهد بود بنابراین حفظ انقلاب در صدر وظیفه یک حزب در همه زمان‌ها است.

حدادعادل در پایان تأکید کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان تشکیلات سیاسی فرمایشات رهبر انقلاب را اجرایی کند.

انتهای پیام
captcha