دیدار مداحان با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی
کد خبر: 4118799
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲

دیدار مداحان با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 11 بهمن، با مداحان، شعرا و هنرمندان استان دیدار کرد.

دیدار مداحان با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 11 بهمن، دیدار با مداحان و شعرای آیینی استان گفت: ماه رجب دنیای از عظمت و معارف ناب محمدی در آن نهفته است و بهره‌گیری از فرصت‌های ارزشمند این ماه تحول‌آفرین است و می‌تواند انسان را به قله‌های بلند سعادت برساند.

وی بیان کرد: امانت‌داری یکی از رسالت‌های مهم امت اسلام در برابر معارف و مکتب اسلام ناب محمدی است و امروز در برابر امانت بزرگ الهی انقلاب اسلامی همه وظیفه و رسالت سنگینی بر عهده داریم. صیانت از ارزش‌های الهی و اسلامی یک رسالت دینی و انقلابی و وظیفه همگانی است و مداحان در این راستا نقش مهمی دارند و باید با اشعار و محتوای اثرگذار در این زمینه پیشگام باشند.

امام‌جمعه اراک ادامه داد: آشنایی با معارف قرآنی و سیره اهل‌بیت(ع) و بیان آنها به شکل هنرمندانه برای نسل جوان و جدید جامعه از رسالت‌های مهم مداحان است و امروز با توجه به هجمه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی نقش مداحان در پاسداری و دفاع از ارزش‌های دینی و اسلام بسیار حساس و مهم است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: جهاد تبیین یکی دیگر از رسالت‌های مهم مداحان است که در این راستا ابتدا باید توانمند شوند و پس از آن بتوانند حماسه‌ها را به‌خوبی روایت و تبیین کنند؛ از این رو اعتلای سطح علمی مداحان برای تحقق جهاد تبیین یک ضرورت مهم است. همچنین مداحان به جهت ارتباط نزدیک با مردم و اقشار مختلف جامعه نقش مهمی در ترویج و توسعه فرهنگ‌های ارزشی و اشاعه فرهنگ ایثارگری و شهادت‌طلبی دارند و باید از ایام پیش رو بهترین بهره را برد.

وی بیان کرد: توجه به کانون خانواده، تربیت صحیح فرزندان و سبک زندگی اسلامی از دیگر ضرورت‌های مهم در فعالیت‌های مداحان است که باید موردتوجه قرار گیرد. مقابله با جریانات انحرافی و توجه به محتوای ارزشی و دور از افراط‌وتفریط از دیگر رسالت‌های مداحان است و این افراد سربازان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و جنگ شناختی دشمن هستند.

انتهای پیام
captcha