برنامه‌های قرآنی نهاجا در ایام دهه فجر تشریح شد
کد خبر: 4118847
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

برنامه‌های قرآنی نهاجا در ایام دهه فجر تشریح شد

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش گفت: به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آغاز دهه فجر، برنامه‌های قرآنی متنوعی در راستای ارتقای فرهنگ قرآنی بین کارکنان، خانواده‌ها و فرزندان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتشحجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با ایکنا ضمن تبریک ایام دهه فجر با اشاره به برنامه‌های قرآنی پیش‌بینی شده برای تمامی یگان‌های این نیرو اظهار کرد: امسال نیز نیروی هوایی با عزمی راسخ جهت پیشبرد برنامه‌های قرآنی، گام‌های بلندی برداشته است که اجرای برنامه‌های قرآنی در دهه فجر تنها گوشه‌ای از تلاش‌های این نیرو برای احیای فرهنگ قرآنی است.

وی ادامه داد: مقرر شد تا پویش قرآنی و برگزاری محافل انس با قرآن با رویکرد طرح تدبر در ایام دهه فجر همزمان به صورت حضوری و وبیناری در تمامی مساجد پادگان‌ها و شهرک‌های سازمانی با تلاوت آیه شریفه «وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا»(اسراء/81) برگزار و محتواهای مربوطه در کانال‌های قرآنی مربوطه نیز بارگذاری شود.

قاضی تصریح کرد: برگزاری مسابقه حفظ سوره فجر ویژه فرزندان زیر 15 سال و همچنین مسابقات قرآن به صورت شفاهی و کتبی ویژه تمامی مقاطع اعم از دانشجویان، هنرآموزان و کارکنان وظیفه همزمان با نمایشگاه‌های قرآن جهت عرضه محصولات قرآنی، فرهنگی از 12 تا 22 بهمن در فضای حضوری مساجد پادگان‌ها و شهرک‌های سازمانی و در تمامی مهدهای قرآن و مدارس کوی‌های سازمانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا گفت: مسابقات هنری نیز با محوریت قرآن اعم از نقاشی، کاردستی، شعر، سرود و دیگر برنامه‌های متناسب با سن فرزندان کارکنان در ایام دهه فجر به صورت حضوری و وبیناری در تمامی مساجد پادگان‌ها و شهرک‌های سازمانی اجرا خواهد شد.

وی افزود: تجلیل از اساتید و معلمان قرآنی شاغل در دارالتحفیظ‌ها و کلاس‌های قرآنی و تقدیر از نو حافظان قرآن در تمامی یگان‌ها نیز یکی دیگر از برنامه‌های قرآنی ایام دهه فجر است.

قاضی بیان کرد: برگزاری مرحله اول طرح خانه‌های قرآنی نیز در فضای حضوری مساجد پادگان‌ها و شهرک‌های سازمانی ویژه کارکنان مجرد و کارکنان و همسران آنان نیز همزمان با اعزام کاروان قرآنی انقلاب به یگان‌های تابعه برابر سنوات گذشته انجام خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این ایام می‌توان به برگزاری ویژه‌برنامه‌های مناسبتی میلاد امام محمد تقی(ع)، میلاد امیرالمؤمنین(ع)، رحلت حضرت زینب(س) در مساجد پادگان‌ها و شهرک‌های سازمانی، برگزاری مسابقات با محوریت چهل حدیث و حکمت‌های نهج‌البلاغه و زندگینامه و سیره ائمه اطهار(ع) با محوریت‌هایی چون ترجمه و مفاهیم حدیث، کتابخوانی، حفظ حدیث، نقاشی و خطاطی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha