«استیون هیز» در همایش سلامت معنوی از منظر امام علی(ع) سخنرانی می‌کند
کد خبر: 4119368
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

«استیون هیز» در همایش سلامت معنوی از منظر امام علی(ع) سخنرانی می‌کند

رئیس اولین همایش بین‌المللی «تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی(ع)» از سخنرانی پروفسور «استیون هیز»، مبدع مکتب اکت در روانشناسی در این همایش خبر داد.

نصرالله شاملی عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان

نصرالله شاملی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و رئیس اولین همایش بین‌المللی تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: اين همایش در روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه با حضور اساتید و متخصصان داخلی و خارجی در رشته‌های تربیت و سلامت روان و نهج‌البلاغه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ مقاله تخصصی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است و اگرچه امکان ارسال مقالات بیشتری وجود داشت، ولی مقالات ارسالی به‌صورت کاملا تخصصی، علمی، از سوی اساتید متخصص در حورزه‌های مرتبط با هدف کاربردی کردن موضوعات نگارش شده‌اند و مقالات عمومی نیستند.

رئیس اولین همایش بین‌المللی تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی(ع) ادامه داد: دانشگاه اصفهان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انجمن مطالعات نهج‌البلاغه ایران، انجمن مطالعات ایران، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، خانه نهج‌البلاغه، مؤسسه نهج‌البلاغه و تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی در برگزاری این همایش بین‌المللی دخیل هستند.

وی گفت: در جریان برگزاری همایش، ۱۰ سخنرانی تخصصی و فوق تخصصی، ۱۰ مقاله برتر از اساتید دانشگاه و چند گزارش علمی و پژوهشی در حوزه سلامت روان از دانشگاه‌ها و مؤسسات بين‌المللی مثل دانشگاه نوادا در آمریکا از سوی پروفسور هیز، صاحب مکتب اکت در روانشناسی ارائه می‌شود. همچنین اساتیدی مثل دکتر خسرو باقری از دانشگاه تهران که صاحب مکتب در حوزه تربیت هستند، نتایج پژوهش‌های خود را برای اولین بار در این همایش بیان می‌کنند.

شاملی با بیان اینکه متأسفانه امروز تربیت دانشجویان و دانش‌آموزان‌ بر اساس بینش‌ها و شاخص‌های غربی انجام می‌شود، تأکید کرد: همایش بین‌المللی تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی(ع) با هدف تغییر مسیر در این زمینه برگزار می‌شود. به همین دلیل، همه مقالات و سخنرانی‌ها بعد از همایش از سوی دانشگاه اصفهان وارد فرایند عملیاتی می‌شود و انجمن مطالعات نهج‌البلاغه در اسرع وقت همه مطالب ارائه شده در همایش را به‌صورت فایل‌های آماده در اختیار وزارت علوم و دانشگاه‌های دخیل در فعالیت تربیتی و آموزشی قرار می‌دهد.

وی افزود: سلامت روان یکی از چالش‌های بين‌المللی و مسائل بسیار مهم است که تمام دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، به‌ویژه بعد از همه‌گیری کرونا مشکلات این حوزه جدی‌تر شد، همایش بین‌المللی تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی(ع) نیز قرار بود پیش از این برگزار شود که بنا به دلایلی به تأخیر افتاد. امروز مسئله اصلی این است که اگرچه سلامت جسمی جوامع تأمین شده، اما بسیاری از مردم در زمینه سلامت روانی و روحی دچار آسیب و مشکل هستند و این همایش درصدد است به بررسی این موضوع بپردازد که سلامت روحی و روانی از نگاه و منظر امام علی(ع) چگونه است و آیا می‌توان با خدادرمانی و تقوادرمانی، مشکلات روحی و روانی افراد را رفع کرد؟‌

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: مخاطب ما در این همایش، اساتید و متخصصان حوزه سلامت روان، تربیت، علوم اسلامی و نهج‌البلاغه هستند، اما دانشجویان تحصیلات تکمیلی و علاقه‌مندان به پژوهش نیز می‌توانند بهره زیادی از این همایش ببرند، چراکه دریچه‌های جدیدی از مسائل و موضوعات پژوهشی به روی آنها گشوده خواهد شد.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha