نرخ بیکاری در کشور به کمترین میزان خود رسیده است
کد خبر: 4119473
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹

نرخ بیکاری در کشور به کمترین میزان خود رسیده است

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در سطح کشور در ۱۰ سال اخیر با حمایت‌های صورت گرفته به کمترین میزان خود رسیده است، ادامه داد: رفع مشکلات و موانع واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان در جلسه پیشرو در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.

محمدمهدی برادران

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدمهدی برادران، معاون صنایع وزارت صمت، امروز، 14 بهمن، همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر، در مراسم افتتاح خط جدید و مدرن منسوجات الیاف شیشه در مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان، به فعالیت‌های واحدهای صنعتی این شهرستان در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: در آن سال‌ها فقط یک واحد صنعتی در این شهرستان فعالیت داشت و به برکت پیروزی انقلاب این تعداد به 450 واحد رسیده است. تولیدات واحدهای صنعتی دلیجان به بیش از ۲۸ کشور دنیا صادر می‌شود. 

وی تصریح کرد: به منظور کمک به رونق تولید، مقرر شده، مجموعه اتاق‌های بازرگانی به افراد فعال در حوزه بازرگانی و صادرات واگذار شود. بنابر گفته دولت، اتاق بازرگانی باید متشکل از بازرگانان باشد و افراد سیاسی در سایر حوزه‌ها مشغول به خدمت باشند. 

برادران با اشاره به اینکه تولیدکنندگان چالش‌هایی با دولت دارند که باید برای رفع این موانع تلاش‌هایی صورت گیرد، افزود: رفع مشکلات و موانع واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان در جلسه پیشرو در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد. رفع مشکلات صادرات مواد خام و کمک برای صادرات از وظایف مجموعه ما بوده و قول می‌دهیم این موارد حل شود.

وی با تأکید براینکه رشد صنعت در یک سال و نیم گذشته مرهون حمایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش صنعتگران است، گفت: بیشترین رشد در تولید ناخالص ملی در حوزه صنعت و بخش مردمی است. در بسیاری از شهرها نیز مشکل تداوم کار وجود دارد که مربوط به فقدان زیرساخت‌ها و نبود نیروی کار متخصص است. در کنار اقدامات توسعه‌ای باید روحیه فسادستیزی با هدف حمایت از بخش تولید را مدنظر قرار داد.

انتهای پیام
captcha