آغاز به کار گروه‌های جهادی افسران سپاه پیشرفت در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4119497
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴

آغاز به کار گروه‌های جهادی افسران سپاه پیشرفت در خراسان‌جنوبی

گروه‌های جهادی افسران سپاه پیشرفت همزمان با دهه فجر در خراسان‌جنوبی آغاز به کار کردند و اردوهای جهاد علمی و تربیتی در ۱۱ شهرستان این استان راه‌اندازی شد.

مراسم آغاز به کار گروه‌های جهادی افسران سپاه پیشرفت در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، مراسم افتتاح گروه جهادی افسران سپاه پیشرفت، امروز ۱۴ بهمن‌ماه در سومین روز دهه فجر که انقلاب اسلامی؛ حوزه و دانشگاه، جهاد علمی نام دارد، با حضور جمعی از مسئولان در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

علیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در این مراسم که با حضور فرماندار بیرجند، مسوول بسیج فرهنگیان، مسئول گروه‌های جهاد علمی استان، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز و مدیران شهرستان‌ها و مناطق از طریق شبکه شاد برگزار شد، گفت: این اردوها در ۱۲ شهرستان و منطقه آموزشی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح جهاد علمی و تربیتی از دهه فجر آغاز شد و تا هفته دفاع مقدس سال آینده ادامه دارد.

موسوی نژاد از بازگشت ۱۷۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس توسط گروه‌های جهادی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۵ دانشجو معلم پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان در قالب پنج گروه جهادی در زمینه جهاد علمی و تربیتی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: توسعه فرهنگ جهاد و ایثار، شناسایی ظرفیت‌ها و استعداد دانش‌آموزان، استفاده از تمامی ظرفیت‌های معلمان استان در راستای تقویت گفتمان دینی، تربیتی، حمایت و مداخله تخصصی در جهت جبران و بهسازی فرآیند یاددهی و یادگیری و ارتقای عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، از مهمترین اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

وی افزود: فرهنگیان شاغل و پیشکسوت علاقه‌مند به شرکت در جهاد علمی می‌توانند با مراجعه به سامانه فرم‌های الکترونیکی به نشانی https://eform.skedu.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

موسوی‌نژاد با اعلام اینکه مخاطبان طرح جهاد علمی همه بسیجیان، معلمان، دانشجو معلمان و شرکای برون سازمانی آموزش و پرورش هستند گفت: جهاد علمی، فرهنگی و تربیتی مصداق بارز استکبارستیزی و مبارزه با جنگ نرم و تلاش علمی در راه خدا، برای خداست و این اصل مهمی است که در دین مبین اسلام بر آن تاکید می‌شود.

انتهای پیام
captcha