شهروندان یمنی در تعز قرآن سوزی را محکوم کردند
کد خبر: 4119517
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳

شهروندان یمنی در تعز قرآن سوزی را محکوم کردند

منطقه ماویه استان تعز یمن (جنوب غربی) امروز جمعه شاهد اعتراضات به سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم در سوئد، هلند و دانمارک بود.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، شرکت کنندگان در این مراسم اعم از سران محلی، نظامی و امنیتی منطقه ماویه در استان تعز، اقدام به هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به مقدسات اسلامی را محکوم کردند و اقدام بی پروا به این عمل زشت و ناپسند را در سوئد هلند و دانمارک توهین آشکار به اسلام و اعتقادات ملت و نیز تحریک احساسات مسلمانان دانستند.

آنها همچنین سکوت شک برانگیز برخی از کشورهای عربی و اسلامی در قبال این اهانت ها را محکوم کردند که مؤید سرسپردگی و تسلیم آنها در برابر سیاست های غرب است.

شرکت کنندگان در این اعتراضات، همچنین از ملت‌های عرب و مسلمان خواستند با راهپیمایی و تظاهرات در محکومیت لابی صهیونیستی، بر دولت‌ها فشار بیاورند تا ضمن اخراج سفرای کشورهایی که اقدام به سوزاندن قرآن کرده اند، کالاهای تولید آن کشورها را تحریم و تمامی معاملات تجاری با آنها را لغو کنند.

در بیانیه منتشر شده از سوی شرکت کنندگان در این مراسم، بر پایبندی مردم یمن به کتاب خداوند متعال، ایمان به اسلام و دفاع از ارزش ها و مقدسات اسلامی با همه ابزارها و روش های ممکن تأکید شد.

علاوه بر این، شرکت کنندگان ادامه اقدامات تجاوزکارانه ائتلاف متجاوز، محاصره و تحریم از سوی دشمن و همچنین هدف قرار دادن زنان، کودکان در محله های مسکونی توسط مزدوران را محکوم کردند.

آنها با ستایش از دلاوری های ارتش در مقابله با متجاوزان و اشغالگران، بر آمادگی مردم این منطقه برای هر نوع پیشامد احتمالی و آمادگی آنها برای تداوم فداکاری ها و انفاق هر دارایی گرانبها و ارزشمند در راه خدا، میهن و حمایت از مظلومان تاکید کردند.

انتهای پیام
captcha