اجرای 1600 ویژه‌برنامه دهه فجر در سپاه اراک
کد خبر: 4119567
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

اجرای 1600 ویژه‌برنامه دهه فجر در سپاه اراک

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک از اجرای هزار و 600 ویژه‌برنامه ایام‌الله دهه فجر از سوی این نهاد خبر داد و افزود: رویکرد برنامه‌های پیش‌بینی شده خدمت‌رسانی و جهاد تبیین است.

سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه اراک، سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه اراک، در تشریح برنامه‌های دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: روحیه ولایتمداری، ایثارگری و خدمت‌رسانی بسیج به مردم در طول 4دهه باعث شده که این نهاد انقلابی و مردمی بسیار موفق عمل کرده و در تمامی حوزه‌ها کارآمد و توانمند جلوه کند.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج در بسیاری از بخش‌ها الگوهای موفق ارائه کرده است، افزود: امروز ایران اسلامی به برکت خون مطهر شهدا و فرهنگ بسیجی ملت در اوج اقتدار و سربلندی است و فرهنگ بسیجی مهم‌ترین نیاز کشور در گام دوم انقلاب محسوب می‌شود.

مهجوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی با وجود توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان امروز در اوج اقتدار است، گفت: به برکت تفکر و هدایت‌های امامین انقلاب و بسیج مردمی راهبردهای دشمن در مقابل ملت ایران با شکست جدی مواجه شده است. تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور و نسل جدید است؛ لذا باید جهاد تبیین مورد توجه قرار گیرد و بسیج در این راستا از دوسال گذشته اقدامات مختلفی انجام داده و ایام‌الله دهه فجر بهترین فرصت برای توجه بیشتر به این مطالبه مقام معظم رهبری است.

فرمانده سپاه اراک با اشاره به اینکه در راستای گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر بیش از هزار و ۶۰۰ برنامه در اراک توسط سپاه و بسیج پیش‌بینی شده، افزود: رویکرد برنامه‌ها خدمت‌رسانی به مردم و جهاد تبیین است و در این راستا بیش از ۱۰ پویش مردمی که مهم‌ترین آن پویش «هر خانه یک پرچم» و نصب پرچم سر در مغازه‌ها به مناسبت دهه فجر و پویش‌های نقاشی کودکان و کتابخوانی است.

مهجوری افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی و قرآنی، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، جشن امضای کتاب با محتوای انقلاب اسلامی، نشست‌های تخصصی شعر، خاطره‌گویی در مساجد و محافل، برگزاری مسابقات خاطره‌گویی در فضای مجازی، بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از مراکز علمی و کارخانجات صنعتی، یادوارهای شهدا، جشن‌های پیروزی انقلاب در مساجد، حسینیه‌ها و محله‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی سپاه و بسیج در اراک است.

وی ادامه داد: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، راهیان نور، اردوهای جهادی، اجرای رزمایش کمک مؤمنانه، بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و آبرسانی شرب و کشاورزی، تحویل مسکن به جامعه هدف، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در پایگاه‌های بسیج و بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زایی از برنامه‌های دیگر سپاه و بسیج در این دهه است.

انتهای پیام
captcha