هنر ابزار تحول‌آفرین در جهاد تبیین است
کد خبر: 4119796
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

هنر ابزار تحول‌آفرین در جهاد تبیین است

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز با بیان اینکه مداحان، شاعران و هنرمندان هر کدام به نوعی می‌توانند در عرصه جهاد تبیین نقش‌آفرین باشند، گفت: شعر، سرود، تئاتر و زبان هنر ابزار تحول‌آفرین در جهاد تبیین هستند.

احمد جعفری، فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، احمد جعفری، فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز امروز، 16 بهمن در همایش شاعران و مداحان منطقه شرق شیراز که به همت بسیج مداحان و هنرمندان این ناحیه برگزار شد، یکی از اساسی‌ترین، کارآمدترین، روش انتقال مفاهیم دینی و انقلابی را تبلیغ دانست و گفت: مداحان، شاعران و هنرمندان هر کدام به نوعی می‌توانند در عرصه جهاد تبیین نقش‌آفرین باشند.

وی، اقناع جریان‌های فکری، سیاسی و افکار عمومی را متفاوت از پروپاگاندای دشمن عنوان کرد و افزود: دشمن با تبلیغات گسترده و دروغین خود سعی دارد تا با قدرت نرم، امپراتوری رسانه‌ای جهان را مدیریت کرده و کشورهای منطقه غرب آسیا راتحت سلطه، مطیع و فرمان‌بردار خود سازد تا با تبلیغات دروغین به اهداف چندین ساله‌شان که از سال‌های قبل برنامه‌ریزی کرده‌اند، برسند.

جعفری در ادامه با بیان اینکه سال‌های متمادی شاهد بودیم که آمریکا و رژیم دربارش اسراییل جنایت کار و یهودیان صهیونیستی جهان را به زعم خود مدیریت می‌کردند، گفت: تمام متفکرین غربی اذعان دارند که افول امپراطوری آمریکا در سطح جهان کلید خورده و به‌زودی شاهد انقلاب جدیدی در سطح جهانی خواهیم بود.

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) تصریح کرد: دشمن سال‌های سال است که با پروپاگاندای سیاسی، تبلیغات گسترده و سیاهی علیه انقلاب اسلامی، راه‌اندازی کرده و دائماً در حال تغییر افکار عمومی است که جنگ ترکیبی و هیبریدی نمونه بارز آن است.

 وی خطاب به شاعران و مداحان گفت: لازمه دفاع ترکیبی در مقابل جنگ ترکیبی دشمن ایجاد منابر در فضای حقیقی و فضای مجازی توسط مداحان، شاعران و هنرمندان است که با زبان هنر، جهاد تبیین را اولویت در فعالیت‌های خود بدانید.

 فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز به نقش و فعالیت مهم شاعران و مداحان و هنرمندان اشاره و شعر، سرود، تئاتر و زبان هنر را ابزار تحول‌آفرین در جهاد تبیین دانست و گفت: هنر برخاسته از ذات و فطرت پاک انسان هاست بنابراین هریک از شما با هنر خود می‌توانید مبلغ اسلام، انقلاب و نظام اسلامی باشید و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنید.

جعفری به شیوه‌های انتقال فرهنگ و اهمیت نوع ابزار و انتقال فرهنگ اشاره کرد و گفت: گاهی یک بیت شعر یا مدح می‌تواند یک فرهنگ را به نسلی منتقل کند.

 وی تصریح کرد: نسل نواندیش که افکارشان هر لحظه با تبلیغات گسترده در حال تغییر است به شیوه سنتی کمتر پذیرای انتقال مفاهیم خواهند شد، بنابراین ابزار و شیوه‌های تبلیغ در جهت جذب جوانان و نوجوانانی که هر لحظه درصدد آسیب‌پذیری پروپاگاندای دشمن هستند باید به روز شود.

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز در پایان با اشاره به مناسبت‌های ملی و مذهبی که فرصت مناسبی است تا مداحان، هنرمندان و شاعران با روش‌های نوین ارتباطی، جوانان را جذب برنامه‌های فرهنگی کنند، گفت: باید به دنبال ابزار و شیوه‌های جدیدی در جنگ روایت‌ها باشیم.

انتهای پیام
captcha