تدوین الگوی جامع تهاجم ترکیبی دشمن را خنثی می‌کند
کد خبر: 4120005
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

تدوین الگوی جامع تهاجم ترکیبی دشمن را خنثی می‌کند

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه فرهنگ قرآنی، دفاع مقدس و انتظار مسیرهای مشخص برای تعیین الگوی مناسب سبک زندگی هستند، گفت: تدوین الگوی جامع روند تهاجم ترکیبی دشمن را خنثی می‌کند.

معین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، معین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 17 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مؤلفه‌های مهم فرهنگی امروز جامعه، طراحی الگوهایی است که بتوانیم در مسیر رشد افراد به خصوص نوجوانان و جوانان مؤثر باشیم.

وی افزود: پدیده‌هایی همچون شکاف بین نسلی و تحول سریع عصر مجازی باعث ایجاد مشکلاتی در روند پرورش فکری اشخاص شده است که به سادگی با مفاهیم، مبانی مشخص و الگوهای مناسب قابل جبران و تکامل پدیده‌های جامعه شناختی خواهد شد.

سامانیان تصریح کرد: سه فرهنگ بسیار مهم و پربار که توجه کمتری به آن‌ها داشته‌ایم در حالی که محتواهایی ناب، غنی و سرشار از منابع اسلامی و ایرانی هستند یعنی فرهنگ قرآنی، فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ انتظار سه گروه از مسیرهای مشخص برای تعیین الگوی مناسب سبک زندگی اسلامی و ایرانی هستند.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأکید کرد: الگویی جامع که بتواند منابع مناسب مهدویت، ایثار و شهادت به همراه آموزه‌های ناب موضوعی قرآن کریم را در کنار یکدیگر قرار دهد قطعاً روند تهاجم ترکیبی دشمن را خنثی می‌کند و چه بسا هجمه‌ای بی‌امان علیه فرهنگ پوچ غرب امروز باشد.

وی یادآور شد: هیئت اندیشه‌ورز معاونت فرهنگی نهاد نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس ساعت‌ها بر روی طراحی این الگو وقت گذاشتند تا امروزه بتوانیم با یاری خداوند متعال مراحل پایانی طراحی الگو را پشت سر گذاشته و آماده رونمایی شود.

سامانیان با بیان اینکه استفاده مناسب با برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی معین به افزایش بازدهی این الگو در جامعه مخاطبان آماری کمک خواهد کرد، گفت: نکته حائز اهمیت این است که هر سه فرهنگ وجود دارند و سال‌ها مورد استفاده شیعیان در تاریخ بوده است که امروزه به صورت یک الگوی واحد جهت هم‌افزایی منابع پردازش یافته و خروجی پیدا کرده است.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: اگر واقعاً بناست به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص تعیین جایگاه در نظم جدید جهانی عمل کنیم، نیازمند چنین الگوهایی در بلند مدت خواهیم بود که بتواند آنچه به صورت بالقوه در منابع یا اجتماع داریم را به صورت نقشه عملیاتی ترسیم کند.

وی با بیان اینکه یک الگوی مناسب زمانی تأثیرگذار خواهد بود که جنبه‌های مختلف مخاطب‌شناسی، جریان‌شناسی و دشمن‌شناسی در آن دیده شود، افزود: الگوی «طوبی» که هیئت اندیشه‌ورز معاونت فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در فارس آن را تدوین کرده است، برگرفته از حالات روان‌شناسی انس با معنویت حاصل از آموزه‌های دینی و مذهبی است به خوبی شخصیت نوجوان و جوان را تحت تأثیر قرار داده و آینده‌ای متفاوت را در نگرش وی نسبت به زندگی دنیوی ترسیم می‌کند.

سامانیان ادامه داد: این عرصه و الگو نیز مانند هر الگوی دیگری نیازمند افراد توانمند عرصه تبلیغ و تربیت است که شبکه و آموزش آن را به خوبی در مرحله اجرا به نمایش بگذارد. تعالیم خاص بر اساس الگوی مشترک می‌تواند پاسخ به موقع درباره نیازهای امروز را داشته باشد ضمن اینکه محتوای لازم را به خوبی می‌توان منتقل کرد و از تحریف اندیشه‌ها و مبانی فکری نسل آینده جلوگیری به‌عمل آورد.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ابراز امیدواری کرد: با استعانت از خداوند متعال و با همراهی اساتید خبره در این عرصه بتوانیم خدمتی را در دستگاه ولایت و زمینه‌سازی رضایت حضرت صاحب‌الزمان(ع) انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha