سینمای ایران می‌تواند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد
کد خبر: 4120330
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر:

سینمای ایران می‌تواند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد

کوروش زارعی گفت: سینمای امروز با جوانان خلاق به جایی رسیده که می‌تواند در قواره‌های جهانی حرف‌های بزرگی برای گفتن داشته باشد و مخاطب جهانی تشنه شنیدن این حرف هاست.

کوروش زارعی، دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد استان، کوروش زارعی، دبیر چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، شامگاه دوشنبه 17 بهمن‌ماه، در افتتاحیه جشنواره استانی فیلم فجر آذربایجان شرقی اظهار کرد: دهه فجر ایام برگزاری جشن‌های هنری است و آثار و منتخبان جشنواره‌هایی مانند جشنواره فیلم فجر در قالب جشنواره‌های استانی بر روی پرده می‌روند و این اقدام قابل تقدیری است که توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق می افتد.

وی از سینما با عنوان هنری جادویی نام برد و افزود: سینما اعجازی است که در هیچ هنر دیگری نظیر آن نیست و سینماگران ما را با اعجاز تخیل این هنر به دنیای دیگری می‌برند و سینمای ما در چهل و یک دوره جشنواره فیلم فجر رشد قابل توجهی کرده و حرف‌های مهمی برای گفتن در دنیا و به‌ویژه در سطح منطقه دارد.

این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما تأکید کرد: در عرصه سینما باید حرف خودمان را بزنیم چون هر وقت خواستیم از دیگران تقلید کنیم و برای جشنواره‌ها و جایزه‌ها فیلم بسازیم نتیجه خوب نشده اما هر وقت برای خودمان، مردم خودمان و فرهنگ و آئین و سنت‌ها و داشته‌های خودمان فیلم ایرانی ساختیم، حتی در جهان و جشنواره‌های بین‌المللی نیز برای گفتن حرف‌های مهمی داشتیم.

وی اظهار کرد: وقتی فیلمی با معیارها و مقیاس‌های ایرانی را می‌بینم به خود می‌بالم که در کشوری زندگی می‌کنم که هر گوشه از آن چنان غنای فرهنگی، آئینی و تمدنی دارد که هر یک می‌توانند موضوعی برای فیلم‌هایی متعدد و با حرف‌هایی برای گفتن در سطح جهانی باشند.

زارعی گفت: سینمای امروز ما با جوانان خلاق به جایی رسیده که می‌تواند در قواره‌های جهانی حرف‌های بزرگی برای گفتن داشته باشد و مخاطب جهانی تشنه شنیدن این حرف هاست و امیدواریم همه سینماگران کشور و به ویژه اهالی این هنر در آذربایجان شرقی که نام های بزرگی در سینمای ایران دارد، آثار و فیلم های قابل توجهی را تولید کنند.

دبیر شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی گفت: سینمای آذربایجان شرقی با داشتن عناصر جوان و توانمند می تواند حرف‌های بسیاری در عرصه بین‌المللی داشته باشد و امیدواریم رشته سینما در دانشگاه‌های هنری استان با هدف تربیت جوانان مستعد این سرزمین ارائه و تدریس شود.

انتهای پیام
captcha