44 زندانی با ارفاقات قانونی در خراسان‌جنوبی آزاد شدند
کد خبر: 4120369
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

44 زندانی با ارفاقات قانونی در خراسان‌جنوبی آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای دهه فجر، مسئولان قضایی زندان‌های استان با بررسی پرونده زندانیان و با هماهنگی دستگاه قضایی با آزادی 44 زندانی موافقت کردند، گفت: اکنون با ارفاقات قانونی زمینه آزادی این تعداد در خراسان‌جنوبی فراهم شد.

علی عبدی، مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از زندان‌های خراسان‌جنوبی، علی عبدی، مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی، امروز، 18 بهمن‌ماه گفت: همزمان با چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، 44 نفر از زندانیان با ارفاقات قانونی به کانون گرم خانواده خود بازگشتند؛ از این تعداد زندانی 22 نفر از زندان مرکزی بیرجند و 22 نفر دیگر از زندان‌های شهرستان استان هستند که آزاد شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای دهه فجر مسئولان قضایی زندان‌های استان با بررسی پرونده زندانیان و با هماهنگی دستگاه قضایی با آزادی 44 زندانی موافقت کردند، افزود: هدف از اِعمال مجازات زندان اصلاح مجرمان و بازگشت سالم آنان به جامعه است.

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی ادامه داد: با دیدارهای مستمر از زندان‌ها و ملاقات قضات با زندانیان می‌توان آن دسته از زندانیانی که فرایند اصلاح آنان تکمیل شده و مطابق قانون ظرفیت استفاده از ارفاقات قانونی را دارند شناسایی و زمینه آزادی آنان را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: تأمین امنیت جامعه و برخورد قاطع با مجرمان جرائم مهم منافاتی با اعطای تسهیلات به مجرمان جرائم خرد و سبک ندارد و رعایت این سازوکار تأکید شده از سوی ریاست قوه قضائیه می‌تواند رأفت و عطوفت اسلامی را در زندان‌ها توسعه بخشد.

عبدی بیان کرد: به‌منظور کاهش آسیب‌های ناشی از حبس بر زندانی و خانواده او از تمام ارفاق‌های قانونی برای تغییر وضعیت زندانیان واجد شرایط و ایجاد زمینه آزادی آنان با استفاده از ارفاقات قانونی و اعطای مرخصی و موافقت با مرخصی پایان حبس استفاده می‌شود؛ این زندانیان حسن اخلاق رفتار در زندان‌ها را داشتند و از زندانیان جرائم مهم نبوده‌اند. همچنین پرونده‌های مربوط به عفو «مقام معظم رهبری» هم‌اکنون در حال بررسی است و به‌زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha