۴۴ زندانی محکوم مالی در قزوین آزاد شدند
کد خبر: 4120480
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

۴۴ زندانی محکوم مالی در قزوین آزاد شدند

رئیس کل دادگستری قزوین از آزادی ۴۴ زندانی محکوم مالی در قزوین به مناسبت چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت خیران خبر داد.

آزادی زندانیان

به گزارش ایکنا از قزوین، علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین امروز، ۱۸ بهمن ماه، در مراسم آزادی این تعداد زندانی ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای کمک به افرادی است که به صورت غیرعمد و ناخواسته به زندان محکوم شده و با آزادی خود می‌توانند در کنار خانواده حضور داشته باشند.

وی کمک به زندانیان جرایم مالی را کار ارزشمندی دانست و اظهار کرد: خیران و نهادهای خیریه ظرفیت خوبی برای آزادی چنین زندانیانی را دارند که به دلیل جرایم غیرعمد نظیر دیه، تصادف، بدهی، چک برگشتی، مهریه و نفقه در زندان به سر می‌برند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ضمن تقدیر از زحمات مستمر اداره کل امور زندان ها، مدیریت زندان و مددجویان، بیان کرد: با توجه به پیگیری های ستاد دیه، زندانیان دارای محکومیت مالی که واجد شرایط بودند، شناسایی شده و با همراهی انجمن حمایت از زندانیان و مشارکت خیران، امروز شاهد آزادی ۴۴ نفر از آنان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: افراد آزاد شده در مراسم امروز غیر از آزادی زندانیانی است که با عفو مقام معظم رهبری به مناسبت دهه مبارک فجر صورت خواهد گرفت. لیست زندانیانی که واجد شرایط عفو رهبری هستند نیز طی روزهای آینده و پس از بررسی‌هایی که توسط مجموعه قضایی صورت می‌گیرد، اعلام و زندانیان به آغوش خانواد‌های خود باز خواهند گشت.

بنابر این خبر میزان جرایم مالی محکومان آزاد شده ۸۱ میلیارد ریال بود که توسط ستاد دیه، مددجویان، خیران، ثبت اعسار ایشان توسط محاکم دادگستری و گذشت برخی شکات، پرداخت شده است.

انتهای پیام
captcha