پرداختن به امور قرآنی یکی از مأموریت‌های جهادکشاورزی است
کد خبر: 4120986
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

پرداختن به امور قرآنی یکی از مأموریت‌های جهادکشاورزی است

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: جهاد کشاورزی در کنار سایر فعالیت‌های خود از پرداختن به امور فرهنگی و قرآنی غافل نیست و پرداختن به امور قرآنی روستاییان یکی از مأموریت‌های ذاتی این مجموعه است.

حجت الاسلام محمدتقی توکلی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرحله استانی بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت جهادکشاورزی ویژه روستاییان و عشایر، امروز، 20 بهمن با حضور 60 متسابق در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۱جزء، ۵ جزء و ترتیل در بخش بانوان و حفظ یک جزء، ۵ جزء، ۱۰ جزء، ترتیل، اذان و قرائت ویژه آقایان و داوری اعظم تشیعی‌فرد، فاطمه کرمی، عادله شیخی، محمدکاظم ربیعی و مجید جیریایی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدتقی توکلی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل جهاد کشاورزی استان، در حاشیه برگزاری مسابقات از استقبال خوب جامعه هدف تقدیر کرد کرد و افزود: اشاعه فرهنگ قرآنی مسئله‌ای محوری است و باید به آن توجه ویژه شود؛ چراکه سعادت و پایان خوش زندگی انسان در سایه قرآن و تحقق احکام الهی محقق می‌شود.

توکلی ضرورت پیاده‌سازی مفاهیم و آموزه‌های قرآنی در بخش‌های مختلف زندگی را مورد تأکید قرار داد و گفت:  در نقطه مقابل فرهنگ قرآنی، فرهنگ شیطانی قرار دارد و پیروان این فرهنگ تلاش دارند بشریت را به سمت اهداف مادی سوق دهند. از سوی دیگر فرهنگ قرآنی بشریت را به سمت اهداف خدایی هدایت می‌کند.

وی برگزاری مسابقات قرآن ویژه روستاییان و عشایر را یکی از برنامه‌های فرهنگی اداره کل جهاد کشاورزی دانست و ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآنی وظیفه همه ادارات و نهادهاست و این اداره نیز از این قاعده مستثنی نیست. جهاد کشاورزی و نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در این مجموعه در کنار سایر فعالیت‌های خود از پرداختن به امور فرهنگی و قرآنی غافل نیست و پرداختن به امور قرآنی روستاییان یکی از مأموریت‌های ذاتی این مجموعه است.

توکلی با اشاره به فعالیت کم روستاها در امور فرهنگی، افزود: شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و قرآنی مناطق روستایی و عشایری در طول سال انجام می‌شود، اما دهه مبارک فجر فرصتی مغتنم برای اشاعه هرچه بهتر و بیشتر فرهنگ قرآنی است و اوج فعالیت‌ها در این دهه خود را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول در پایان گفت: روح، روان، فکر و ذهن نوجوان و جوان امروز باید به عطر قرآن معطر باشد و برای بیمه کردن انقلاب ضرورت پیوند بین نسل انقلاب و دهه هشتادی و نودی ضروری است. جوانان دهه هشتادی اگر از جوانان دهه 60 جلوتر نباشند بی‌شک عقب‌تر هم نیستند.

انتهای پیام
captcha