مسیر جدید دارالقرآن شرکت ملی گاز برای توسعه فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 4125031
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶

مسیر جدید دارالقرآن شرکت ملی گاز برای توسعه فعالیت‌های قرآنی

رئیس دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر اینکه در سال ۱۴۰۲ طرح پایش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را به صورت خودجوش و خودخواسته اجرایی می‌کنیم، از اقدامات،‌ برنامه‌ها و مسیر جدید دارالقرآن این شرکت برای توسعه فعالیت‌های قرآنی خبر داد.

طه کبیری، دبیر شورای فرهنگی و رئیس دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه مسیر جدیدی را در حوزه آموزش و ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی کارکنان شرکت ملی گاز دنبال می‌کنیم گفت: طی سال‌های گذشته در این عرصه بیشتر تمرکز ما بر مسابقات بود، اما معتقدیم که مسابقات باید محل ظاهر شدن تمام فرایند‌ها و فعالیت‌های قبل از این باشد.

وی افزود: با توجه به این نگاه مسابقات باید خروجی تمامی فعالیت‌های قرآنی ما باشد؛ به همین جهت در حال پیگیری اقدامات جدید و نویی در حوزه آموزشی هستیم. برای مثال چند ماه پیش دوره ارتقا را برای منتخبان مسابقات گذشته کارکنان خودمان برگزار کردیم. دوستان در این دوره شرکت کرده و رفع اشکال شدند.

رئیس دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران، با تاکید بر اینکه برنامه داریم در سال ۱۴۰۲ طرح پایش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را اجرایی کنیم گفت: مجلس شورای اسلامی برای چهار وزارتخانه شامل وزارت علوم، آموزش و پرورش، تعاون و بهداشت مکلف کرده‌ است این پایش را انجام دهند، ما نیز به صورت خودجوش و خودخواسته این طرح را که شیوه‌نامه‌های آن هم آماده شده است اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد.

دبیر شورای فرهنگی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه بر این اساس جلسه‌ای را با کل روسای آموزش در شرکت ملی گاز برگزار خواهیم کرد که طی آن، این موضوع را تشریح خواهیم کرد،‌ گفت: براساس این آموزش‌ها، برای گام اول روخوانی و روانخوانی قرآن کریم کارکنان را آنالیز می‌کنیم.

کبیری تصریح کرد:‌ در گام بعدی برای توانمندسازی این دو مقوله قدم برداریم تا در نهایت شاهد این باشیم که تمام کارکنان شرکت ملی گاز حداقل روخوانی قرآن و در گام بعد روانخوانی قرآن را صحیح و بدون نقص انجام دهند. این همان گام اول ورود به فضای قرآنی و ارتباط برقرار کردن با کلام خداست.

انتهای پیام
captcha