خبرنگاران جهاددانشگاهی، فعالیت‌های جهشی و جهادی ارائه می‌دهند
کد خبر: 4125525
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

خبرنگاران جهاددانشگاهی، فعالیت‌های جهشی و جهادی ارائه می‌دهند

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: انتظار می‌رود در مجموعه جهاددانشگاهی با این مجموعه نیروها شاهد تغییر و تحولات بی‌سابقه، چشمگیر، جدید و فعالیت‌های جهشی و جهادی باشیم. 

بازدید استاندار خراسان‌جنوبی از خبرگزاری ایکنابه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی،  جواد قناعت، امروز ۱۱ اسفندماه در بازدید از خبرگزاری ایکنا با تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از مدیریت جهاددانشگاهی، اظهار کرد: بعد از استقرار دولت سیزدهم شاهد حرکت‌های نو، جدید و پرشتاب در حوزه‌های مختلف هستیم که این امر وظیفه رسانه را بسیار سنگین می‌کند. 

وی با بیان اینکه رسانه‌های استان به فراخور مسئولیتی که دارند پای کار بوده و انعکاس به موقع از فعالیت‌های دولت دارند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در این مدت در استان شاهد اتفاقات خوبی هستیم و لازم است در خبرگزاری‌ ایکنا انعکاس‌های به موقع صورت گیرد. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در این مدت،‌ اظهار کرد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، اقدامات خوبی در مناطق محروم انجام گرفت که یکی از آن‌ها احداث پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان بود. 

وی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم و کلیدی برای توسعه و ورود سرمایه‌گذاران به منطقه ایجاد زیرساخت‌های مهم است، تصریح کرد: باید سرمایه گذاران را هدایت کرده و در زمینه تامین برق صنعتی فعالیت کنیم. 

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شاهد اتفاقات خوب در دولت سیزدهم در راستای محرومیت زدایی هستیم، افزود: با فعالیت‌های انجام شده شاهد استقرار واحدهای صنعتی کلان در نهبندان هستیم. 

قناعت با اشاره به اقدامات فاخر و ارزشمند انجام شده، ادامه داد: با این وجود تا رسیدن به نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم. 

وی با بیان اینکه متاسفانه فرآوری صنعتی در استان نداریم، تصریح کرد: این امر در مصوبات سفر رییس جمهور دیده شده و براین اساس اگر سرمایه گذار ورود پیدا کند در حقوق دولتی که باید در فاز اول پرداخت شود تخفیف داده می‌شود. 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه لازم است مشوق‌هایی برای فرآوری صنعتی صورت گیرد، اظهار کرد: در حوزه گردشگری نیز فعالیت‌های مهمی صورت گرفته و خراسان‌جنوبی استانی با قدمت بالای گردشگری و تاریخی بوده که ۵ اثر ثبت جهانی داشته و پرونده ثبت کاروانسراها نیز روی میز یونسکو قرار دارد تا تعداد ثبت‌های جهانی افزایش یابد. 

وی با بیان اینکه در مجموع در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری و زیرساخت‌ها در استان شاهد اتفاقات خوبی بودیم، افزود: یک سوم مصوبات سفر اول رییس جمهور به خراسان‌جنوبی به حوزه راه‌ها اختصاص دارد که نشان از توجه ویژه دولت به حوزه زیرساخت‌ها در مناطق محروم است. 

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه تأمین زیرساخت‌ها در فرودگاه طبس و ظرفیت‌سازی برای انجام پروازها در شب نیز اتفاقات خوبی را شاهد بودیم، تصریح کرد: با این اتفاقات خوب در خراسان‌جنوبی انتظار می‌رود خبرگزاری ایکنا همراه فعالیت‌ها بوده و با کار جهادی به این حوزه‌ها بپردازد؛ هرچند تاکنون نیز این گونه بوده و لازم است این روند ادامه پیدا کند تا مردم شیرینی کارهای خوب، ارزشمند و فاخری که در دولت سیزدهم انجام شده را ببینند. 

قناعت با اشاره به جنگ جهانی اقتصادی که توسط دشمن آغاز شده است، ادامه داد: در میان این فتنه‌های دشمن باید نقاط ضعف و قوت را با دید فنی بیان کرده و با نگاه خوب، مطلوب و عوام پسند به آن‌ها بپردازیم. 

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور رییس جهاد دانشگاهی به عنوان نیروی دانشگاهی و جوان، تصریح کرد: انتظار می‌رود در مجموعه جهاددانشگاهی با این مجموعه نیروها شاهد تغییر و تحولات بی‌سابقه، چشمگیر، جدید و فعالیت‌های جهشی و جهادی باشیم. 

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌‌جنوبی، نیز اظهار کرد: اهمیت نقش رسانه در پیشبرد اهداف نظام مشهود است. 

وی با بیان اینکه نقش رسانه در دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سیر تحولی دولت ایران قوی دیده شده است، افزود: تدوین سند تحول ادارات کل با نگاه به این حوزه در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی دیده شده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه جز استان‌هایی هستیم که براساس سند تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت می‌کنیم، تصریح کرد: چشم اندازها برای سال ۱۴۰۲ ترسیم شده و یکی از بخش‌های سند تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه رسانه بوده و لایحه‌ای در ۱۳ بند در حوزه حمایت از رسانه تدوین شده که امیدواریم در مجلس شورای اسلامی به سرانجام رسیده و شاهد اقدامات زیربنایی ماندگار و مانا در حوزه رسانه باشیم. 

سیدمحمدحسین سید کاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: این نهاد در سال ۶۳ تاسیس شد و  در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و پشتیبانی فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است. 

وی افزود: در حوزه پژوهشی، ماموریت اصلی جهاددانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی تعریف شده و در همین راستا مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی و مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی با برند بیرناب با حضور تیم پژوهشی راه اندازی شده است. 

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت بانک خون بندناف، تصریح کرد: طی چهار سال اخیر بیش از ۱۱۰۰ نمونه خون بندناف جمع‌آوری و ذخیره سازی شده است. 

سیدکاشی با اجرای بیش از ۴۰ قرارداد پژوهشی و فعالیت‌های شاخص دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی در کالبد این نهاد، ادامه داد: آزمایشگاه تشخیص طبی نیز در قاین فعالیت داشته و در حوزه آموزش‌ها نیز مرکز آموزش‌های کوتاه مدت و بلندمدت تخصصی، کالج زبان‌های خارجی، موسسه آموزش عالی علمی کاربردی در حال فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: خبرگزاری ایکنا طی سال ۱۴۰۱، حدود ۴ هزار خبر در بخش‌های مختلف پوششی، گزارش مکتوب و تصویری و مولتی مدیا منتشر کرده که به ۱۹ زبان زنده دنیا نیز ترجمه شده است.

سپیده قلندری اسفدن، سردبیر ایکنا و مدیر اداره هنر و رسانه جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به فعالیت خبرگزاری ایکنا در راستای رفع دغدغه‌های فعالان قرآنی، یادآور شد: در این راستا خبرگزاری ایکنا به برگزاری میزگردهای تخصصی و گشودن پرونده‌های خبری مختلف اهتمام ورزیده است.

 

انتهای پیام
captcha