اکبری تالارپشتی: ظرفیت‌های مردمی را در سال 1402 بکارگیریم + فیلم
کد خبر: 4127561
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸
تلخ و شیرین‌های نمایندگی در ۱۴۰۱

اکبری تالارپشتی: ظرفیت‌های مردمی را در سال 1402 بکارگیریم + فیلم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: متأسفانه از ظرفیت مردم در اقتصاد، چندان استفاده نشده و باید در سال 1402 از ظرفیت مردمی بیشتر استفاده شود.

عزت الله اکبری تالارپشتی

سال 1401 در حوزه تقنین و قانونگذاری سالی پرفراز و نشیب برای مجلس یازدهم بود و مصوبات این دوره خانه ملت گاها نقدهایی به همراه داشت. به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی در سلسه‌گفت‌وگوهایی کوتاه با تعدادی از بهارستان‌نشینان، تلخ و شیرین‌های یک‌سال گذشته و آرزوهای وکلای ملت برای سال جدید را جویا شده‌ایم.

عزت‌الله اکبری تالارپشتی، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تلخ‌ترین و شیرین‌تر اتفاقات دوره فعالیت خود در خانه ملت در سال 1401 اظهار کرد: یکی از بهترین اتفاقاتی که برای بنده در دوره نمایندگی رخ داد این است که کلیت دولت و مجلس آماده خدمت به مردم هستند و مسیر، مسیر درستی است و لذا انگیزه خدمت به مردم هم در مجلس و هم در دولت بسیار زیاد است.

وی افزود: نقص یا عیبی که وجود دارد این است که موتور اصلی و محرک کشور را که مردم هستند، خیلی وارد میدان نکرده‌ایم و ضروری است آنها را با سازمان‌دهی به میدان آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: تمام توصیه‌های ما این بوده و هست که دولت تصدی‌گری نکند و به جای تصدی‌گری به حمایت و نظارت بپردازد و اینکه مردم را در بطن اقتصاد به منظور رفع مشکلات اقتصادی کشور قرار دهد. باید پذیرفت که هرگاه مردم به هر قسمتی وارد شده‌اند مشکلات رفع شده ولی متأسفانه خیلی این بخش جدی گرفته نشده است، البته کارهایی انجام شده اما کافی نیست و لذا از این بخش به عنوان خاطره تلخ یاد می‌کنم.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت مردم برای حل مشکلات اقتصادی کشور یکی از مواردی است که باید در سال 1402 به آن اهتمام ورزید.

اکبری تالارپشتی با بیان یکی از خاطرات خوش دوران نمایندگی در طول سال 1401 گفت: در واقع من استخدام وزارت امور خارجه هستم و به نوعی دیپلمات هم محسوب می‌شوم. ما در دولت‌های قبلی به‌ویژه در دولت آقای روحانی شاهد بودیم که در مباحث سیاست خارجی و سیاست بین‌الملل انسجام کافی نداشتند و مبانی انقلاب را رعایت یا عرضه نمی‌کنند و از فرصت‌‎ها بهره نمی‌برند ولی در دولت سیزدهم شاهد عضویت ایران در شانگهای و اوراسیا یا حتی در مورد بریکس هستیم که این برای من خاطره شیرینی است.

وی تأکید کرد: تلاش‌های خوبی در عرصه سیاست خارجی در این دولت صورت گرفته و امروز دنیا متوجه شده دیگر آمریکا یکه‌تاز جهان نیست و دیگر کشورها هم وجود دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هم مجلس و هم دولت براساس مبانی جمهوری اسلامی تلاش کردند و فرصت‌های عالی را به وجود آوردند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha