ارسال اساس‌نامه بنیاد «کربلایی کاظم» به شورای عالی انقلاب
کد خبر: 4127932
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

ارسال اساس‌نامه بنیاد «کربلایی کاظم» به شورای عالی انقلاب

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی از ارسال اساس‌نامه بنیاد بین‌المللی کربلایی کاظم ساروقی به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

محمدرضا جعفری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدرضا جعفری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، امروز، 22 اسفند در جلسه هم‌اندیشی و ارائه نظرات پیشنهادی در زمینه محتوای فعالیت بنیاد بین‌المللی قرآنی کربلایی کاظم‌ساروقی که با حضور اساتید قرآنی برگزار شد، ضرورت توجه به مبانی قرآنی و فرهنگی در جامعه را متذکر شد و افزود: تمام ارزش ماه مبارک رمضان به شب قدر و اهمیت این شب نزول کلام وحی است.

وی با بیان اینکه رونق فعالیت‌های قرآنی در استان مرهون زحمات پیشکسوتان، اساتید و مربیان قرآن است، اضافه کرد: حافظ شدن کربلایی کاظم و این اتفاق مهم در تاریخ جزو رویدادهای نادرست؛ چراکه جز ائمه معصومین(ع) تقریبا سراغ نداریم غیرمعصومی در یک شب حافظ کل قرآن شده باشد و این ویژگی از لحاظ موضوعی برای همه ما حائز اهمیت است.

جعفری گفت: پرداختن صرف به مباحث مدرنیته باعث شده که فاصله انسان از انسانیت به گسلی عمیق تبدیل شود. هرچه زمان می‌گذرد ضرورت انس با کلام وحی، عمل به مفاهیم و آموزه‌های الهی، شناخت و بهره‌برداری از آیات بیش از پیش مشخص می‌شود. باید همه ما مسؤلان و متولیان امر قرآن به اینکه چرا به مبحث کربلایی کاظم به صورت تخصصی پرداخته نشده است، پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه معرفی درست و اصولی کربلایی کاظم می‌تواند برای جهان اسلام و تمام جوامع بشری در عرصه بین‌المللی جذاب باشد، ادامه داد: پرداختن به شخصیتی همچون کربلایی کاظم اقدامی شایسته است و به دلیل اهمیت آن در دستور کار قرار گرفته است. اجرای برنامه‌های مختلف از سوی فعالان این حوزه نشان از اهمیت و دغدغه جامعه قرآنی در پرداختن به این موضوع مهم دارد.

جعفری کربلایی کاظم را یکی از عناصر برجسته هویتی استان برشمرد و اضافه کرد: ایجاد طرحی نو در خصوص این شخصیت مستلزم تحقق جهاد فکری توأم با ایثار و اخلاص است تا با هم‌فکری و هم‌اندیشی بتوان طرحی فاخر را در مرحله اجرا و عمل به منصه ظهور رساند. برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها نیازها و پدیده‌های روز اجتماعی را سنجیده و بشناسیم؛ چراکه بررسی تطبیقی منتج به خلق ایده‌ها خواهد شد.

وی پرداختن به مسئله کربلایی کاظم را از جمله مطالبات جامعه قرآنی دانست و ادامه داد: برای شروع کار لازم بود بنیادی با این نام با ساختار و تشکیلات مشخص ایجاد شود. اساس‌نامه‌ای تحت عنوان بنیاد بین‌المللی قرآنی کربلایی کاظم ساروقی تهیه و جهت تأیید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

جعفری با بیان اینکه ساختار پیشنهادی بنیاد کربلایی کاظم تهیه شده است، اما نیاز به بازنگری دارد، اظهار کرد: در ساختارها باید اقتضائات زمان و نیازهای نسل جوان را در نظر گرفت. همان‌طور که اوج فعالیت‌های قرآنی را در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 شاهدیم با اجرای برنامه و طرح‌های جذاب باید به روزهای اوج بازگردیم؛ چراکه فعالیت‌های قرآنی امروزی دستگاه‌ها با توجه به عقبه‌ای که در کشور وجود دارد شایسته نیست.

انتهای پیام
captcha