قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع به دنبال همگرایی بین بخش‌های اقتصادی است
کد خبر: 4128460
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
سردار نجار:

قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع به دنبال همگرایی بین بخش‌های اقتصادی است

رییس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از تشکیل قرارگاه اقتصادی جهت تجمیع ظرفیت‌های دفاعی و اقتصادی در وزارت دفاع خبر داد و افزود: در این قرارگاه به دنبال هم‌افزایی و همگرایی با سایر بخش‌های اقتصادی کشور به منظور توسعه اقتصادی در تمامی ابعاد برای سرمایه گذاری، سیاست‌گذاری و پایش راهبردی هستیم.

سردار نجار

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار مصطفی محمد نجار، رییس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امروز، 24 اسفند، در آیین بهره‌برداری از مرحله دوم واحد صنعتی فروسیلیسیم خمین، با اشاره به ظرفیت‌های استان و این شهرستان، ادامه داد: مرکزی استانی مزین به نام امام(ره) و وجود صنایع متعدد در این استان نقش به سزایی در حمایت و پشتیبانی جنگ داشت.

وی با بیان اینکه نقش صنایع استان در تولید انواع کالا و محصولات نیز حائز اهمیت است، اضافه کرد: برخورداری استان مرکزی از نیروی انسانی ماهر، مبتکر و توانمند از مزیت‌های موجودست و باید از این ظرفیت نهایت بهره‌وری را داشت.

نجار به افتتاح فاز دوم واحد صنعتی فروسیلیسیم در شهرستان خمین نیز اشاره و تصریح کرد: فاز اول این مجموعه دارای ظرفیت ۱۲ هزار تن بود که با توجه به ظرفیت ۱۸ هزار تنی این مجموعه در فاز دوم، در مجموع ظرفیت شرکت فروسیلیسیم خمین به ۳۰ هزار تن در سال خواهد رسید. خوشبختانه این طرح در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه و البته کیفیت بالا به پایان رسید.

وی افزود: این پروژه علاوه بر سودآوری بالا، منافع سهامداران را در مورد توجه قرار داده است. صنعت فروآلیاژ نقش بسیاری مهمی در صنعت فولاد داشته و به نوعی چاشنی آن تلقی شده و استحکام فولاد را افزایش می‌دهد. در واقع این طرح مکمل صنعت فولادست. در حال حاضر ۳۵ نوع فولاد در کشور تولید می‌شود و برای توسعه این صنعت به چنین ظرفیت‌هایی در کشور نیازست و تلاش جدی برای صادرات نیز در دستورکارست.

نجار توسعه و توجه به سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در کشور را مورد تأکید قرار داد و افزود: سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های شغلی فضای کار و تولید برای آحاد مختلف جامعه فراهم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را جامه عمل می‌پوشاند. در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، معدن نیز ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. ایران مقام ۱۵ در حوزه معدن دنیا را داراست و این در حالی است که تنها از هفت درصد معادن کشور بهره‌برداری می‌شود؛ از این رو لازم است تا این ظرفیت ارتقاء یابد.

وی از تشکیل قرارگاه اقتصادی جهت تجمیع ظرفیت‌های دفاعی و اقتصادی در وزارت دفاع به منظور تقویت سرمایه‌گذاری و هم‌افزایی خبر داد و اضافه کرد: در این قرارگاه به دنبال هم‌افزایی و همگرایی با سایر بخش‌های اقتصادی کشور به منظور توسعه اقتصادی در تمامی ابعاد برای سرمایه گذاری، سیاست‌گذاری و پایش راهبردی هستیم.

وی با بیان اینکه پروژه فروسیلیسیوم الگوی خوبی برای این قرارگاه است، افزود: انجام این طرح وجهه‌ای از کارآمدی نظام اسلامی است که منصه ظهور رسید. حمایت و تشویق سرمایه‌گذاران برای عملیاتی شدن چنین پروژه‌هایی که موجب ایجاد اشتغال جوانان و امیدوار شدن آنها به آینده می‌شود در دستور قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع قرار دارد.

نجار ادامه داد: اشتغال و مسکن از نیازهای مهم و اساسی کشورست. با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی تجربیات خوبی در حوزه مهار تورم، ایجاد اشتغال و تامین مسکن بدست آمده است که باید از این تجربیات به نفع مردم استفاده کرد. همچنبن تحقیقات و تکمیل زنجیره ارزش، صادرات محوری، تأمین برق مورد نیاز پروژه، آموزش، مدیریت دانش و تحقیقات در این پروژه لازم است.

وی با بیان اینکه تعریف تنوع محصولات کناری فروسیلیسیوم برای رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی و نیز باروری صنعت از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرارگیرد، ادامه داد: زنجیره تأمین ورودی و خروجی این پروژه عظیم با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و بومی از موضوعات مهمی است که باید مورد اهمیت واقع شود.

انتهای پیام
captcha