استکبار جهانی از استقلال نظام ناراحت است
کد خبر: 4128692
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
حجت‌الاسلام عبداللهی:

استکبار جهانی از استقلال نظام ناراحت است

امام جمعه موقت اراک با اشاره به توافق سه جانبه ایران، چین و عربستان، اظهار کرد: همواره دشمنان برای جلوگیری از توافقات سنگ‌اندازی کرده اند. در واقع استکبار جهانی از استقلال ما ناراحت است.

حجت الاسلام قاسم عبدالهی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، امام جمعه موقت اراک، امروز، 26 اسفند، در خطبه‌های عبادی  - سیاسی جمعه این هفته اراک که در مصلای بیت‌المقدس برگزار شد، به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و به فرمایش نبی‌مکرم اسلام(ص) که فرمودند: «پاک شدن از گناهان اولین ثمره روزه است»، اضافه کرد: مغفرت الهی و رحمت خداوند شامل حال روزه‌داران است و آثار معنوی این فریضه الهی می‌تواند اثرات مرگ را برای انسان آسان کند.

عبداللهی با تأکید براینکه سعی براین است که از آثار معنوی ماه مبارک رمضان نهایت بهره را ببریم، ادامه داد: انسان با روزه‌داری خود را از گناه و فعل حرام دور نگه داشته و مسیر را برای رسیدن به بهشت فراهم می‌کند.

وی به تشریح جایگاه نوروز در اسلام پرداخت و به فرمایش امام صادق(ع) که فرمودند: «در چنین روزی بنی‌آدم میثاق داده‌اند که خداوند را بپرستند و در چنین روزی بوده است حضرت امیر(ع) بت‌های قریشیان را به پایین ریخت و شکست» استناد کرد و افزود: این امام همام در حدیثی دیگر می‌فرمایند: «هر نوروزی که می‌آید ما توقع ظهور امام زمان(عج) را داریم».

عبداللهی ضرورت پرهیز از اسراف و کارهای ناصحیح در ایام نوروز را مورد تأکید قرار داد و افزود: لهو و لعب در هیچ جای اسلام پسندیده نیست، اما انجام صله رحم یکی از مهم‌ترین اعمال عید نوروزست و پسندیده است عیدی دادن در حد وسع انجام شود. البته در این ایام از کمک و دستگیری از نیازمندان نیز نباید غفلت کرد.

امام جمعه موقت اراک در خطبه دوم به سیاست خارجی دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و افزود: سیاست خارجه فعال هم از سمت وزارت امور خارجه و چه از طرف دبیر شورای عالی امنیت ملی، منجر به توافق سه جانبه بین ایران و عربستان و ناظر چینی شد که تحلیل‌های زیادی به همراه داشت. افرادی این رابطه را تحلیل کردند. برخی‌ها از این رابطه خوشحالند و برخی دیگر بسیار ناراحتند، اما باید به این قضیه نه خیلی خوش‌بین و نه خیلی بدبین باشیم.

وی با استناد به فرمایش امام راحل که فرمودند: «بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت، به جز کشورهای غاصب و نژادپرست، مشکلی برای ارتباط با سایر کشورها و تعامل با آنها وجود ندارد»، گفت: این سه اصل مهم از اصول مورد تأکید و توجه مقام معظم رهبری نیز هست که همه باید به آن توجه داشته باشیم.

امام جمعه موقت اراک اضافه کرد: از این توافق ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی، بسیار رخ داده است و همواره دشمنان برای جلوگیری از این توافقات سنگ‌اندازی کرده اند. استکبار جهانی از استقلال ما ناراحت است و برای رسیدن به اهداف خود توطئه‌افکنی می‌کند. هر زمان که قصد ارتباط‌گیری داشتیم مستکبران سنگ‌اندازی ‌می‌کنند و باید تدابیر اتخاذ شود تا دشمنان نتوانند باعث نفاق بین ما و سایر کشورها شوند.

عبداللهی اضافه کرد: اسلام پیروز است و وعده خداوندست که شر دشمنان قطع خواهد شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کشورهای دیگر به هیچ عنوان از اصول مسلم عقب‌نشینی نمی‌کند. امید است سیاستی که دولت در امور خارجه و سایر امور در پیش گرفته، منتج به اتفاقات خوبی برای کشور شود.

انتهای پیام
captcha