سیر صعودی مبتلایان به کرونا در استان مرکزی
کد خبر: 4129210
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

سیر صعودی مبتلایان به کرونا در استان مرکزی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک هشدار داد: مبتلایان به کرونا در ماه‌های اخیر در حال افزایش است.

علیرضا امانی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، علیرضا امانی، سرپرست این دانشگاه در اراک، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد مبتلایان و بیماران با تست مثبت کرونا در چهار ماه اخیر با شیب ملایم و افزایشی در حال زیاد شدن است.

وی افزود: طبق آمارها تعداد بیماران با تست مثبت  مراجعه کننده به مراکز درمانی در آذرماه ۲۶ نفر، دی ماه ۳۱ نفر و بهمن ماه ۳۸ نفر بوده که این آمار تا به امروز و در اسفندماه به ۱۵۶ نفر رسیده است.

امانی تأکید کرد: این افزایش ناگهانی در اسفند بسیار نگران‌کننده است و لازم است مردم و مسئولان بار دیگر هشدارها را جدی بگیرند و زنگ خطر کرونا را شنیده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

امانی به فرا رسیدن عید نوروز و شروع سفرهای این تعطیلات و نیز ماه مبارک رمضان و دید و بازدیدهای مرسوم عید و این ماه مبارک اشاره کرد و گفت: هم استانی‌ها لازم است تا حد امکان از ماسک استفاده کرده و حتی‌المقدور از تجمعات خودداری کنند و به تهویه اماکن به خصوص سربسته اهمیت دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن هشدار افزایشی شدن کرونا گفت: اگر نسبت به این افزایش آمار بی‌تفاوت باشیم در ماه‌ها و شاید روزهای آینده دچار مشکل و گرفتار بحران دیگری از این بیماری خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha