پویش «سین هشتم» در خوزستان آغاز شد
کد خبر: 4129518
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴

پویش «سین هشتم» در خوزستان آغاز شد

پویش «سین هشتم» ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور به میزبانی آموزش و پرورش خوزستان آغاز شد. 

پویش «سین هشتم»به گزارش ایکنا از خوزستان، پویش «سین هشتم» ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور به میزبانی خوزستان آغاز شد. 

در فراخوان این پویش آمده است: نوروز، بهار طبیعت به عنوان یک آیین ملی و باستانی و ماه مبارک رمضان(بهار قرآن) به عنوان بزرگترین رویداد معنوی و مذهبی نقش بسزایی در ساختار تربیتی دانش‌آموزان دارد. این همزمانی این دو آیین، ضرورت آمیختگی فرهنگ ملی و آیین‌های مذهبی را نمایان می‌سازد.

از ضرورت و اهداف طرح «پویش سین هشتم» می‌توان به آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مناسبت‌ها و آیین‌های ملی و مذهبی(نوروز و رمضان) و گرامیداشت آنها، آشنایی با اماکن مقدسه، آثار تاریخی و باستانی، مراکز علمی، سیاحتی و تفریحی و دیگر مکان‌هایی که می‌توان به عنوان جاذبه‌های سفر از آنها نام برد؛ همچنین بالا بردن میزان شناخت دانش آموزان با فرهنگ، زبان و گویش‌های محلی سایر استان‌ها اشاره کرد.

همچنین ایجاد زمینه‌های لازم برای شناسایی و معرفی نقاط و جاذبه‌های گردشگری کشور و تقویت هویت ملی و مذهبی دانش آموزان مخاطبین پویش ملی سین هشتم (سفر‌ها و سفره‌ها) از دیگر اهداف طرح است.

تمامی دانش آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم می‌توانند در این طرح مشارکت کنند. شیوه و ضوابط اجرای پویش به‌صورت فردی و خانوادگی است و همه دانش آموزان می‌توانند با استفاده از ابزار‌های تولید محتوا در شیوه نامه به معرفی سنت‌ها و مراسم بومی در بزرگداشت عید باستانی نوروز و ماه مبارک رمضان بپردازند. رعایت شئونات اسلامی در ارسال آثار ضروری است.  

قالب ارسال آثار شامل لب‌خوانی خانوادگی قطعه جدید اسماء الحسنی در قالب ویدئو، نقاشی خانوادگی روی تخم مرغ در قالب عکس، سفره سحر و افطار در منزل یا مسجد در قالب عکس، سفره هفت سین در قالب عکس، تهیه فیلم از مراسم احیای شب‌های مبارک قدر در قالب ویدئوکست، تولید برنامه رادیویی ۵ دقیقه‌ای ویژه کانون‌های فرهنگی تربیتی با موضوع معرفی مراکز تاریخی و دیدنی، معرفی سوغاتی شهر، آداب و رسوم، آوا‌ها و نوا‌های محلی و ... در قالب پادکست، خاطره نویسی، دلنوشته و سفرنامه نویسی در قالب word و pdf ۳، سفر‌های نوروزی در قالب ویدئوکست و عکس و ساخت نماهنگ است.

ضوابط ارسال آثار شامل فایل عکس با فرمت jpg، واضح و بیانگر جامع موضوع مورد نظر باشد. سفرنامه نویسی و خاطره نویسی باید جامع و حداکثر در ۲ صفحه به صورت فایل word و pdf ارائه شود. کلیپ‌های مورد نظر حداکثر در ۲ دقیقه ارائه شود (به جز بخش لب خوانی اسماء الحسنی که باید بر اساس زمان قطعه صوتی پیوستی، ویدیوی ۳ دقیقه‌ای تهیه شود.

زمان ارسال آثار به دبیرخانه کشوری از 5 تا 11 فروردین و زمان داوری آثار از هفته دوم اردیبهشت تا نیمه اول خرداد و زمان اعلام نتایج هفته آخر خرداد است.مجری طرح در سطح استان‌ها، معاونین پرورشی و فرهنگی، در سطح مناطق و شهرستان‌ها، معاونین پرورشی و تربیت بدنی هستند.

نحوه ارسال و دریافت آثار: مراحل ارسال و دریافت آثار به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد انجام خواهد شد. ضروری است دانش آموزان جهت شرکت در پویش، به همراه آثار، مشخصات کامل خود را از قبیل: نام و نام خانوادگی، نام آموزشگاه، نام کانون فرهنگی تربیتی، پایه تحصیلی، دوره تحصیلی، نام استان، ناحیه/شهرستان و شماره همراه خود را به رابط استان خود ارسال کنند. 

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به شناسه senehashtom@ در شبکه شاد مراجعه کنند. 

انتهای پیام
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زینب سعدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۰۹:۰۷
0
0
واقعا عالی است
اسرا پورکاوسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۵:۲۸
0
0
خوب بود
طناز نژد ابوالحسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ - ۱۲:۲۳
0
0
با سلام وقت بخیر
آدرس آیدی رابط استان خود را کجا متوجه شویم؟
captcha