تقویت زیرساخت‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین ضروری است
کد خبر: 4130030
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

تقویت زیرساخت‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: تقویت زیرساخت‌های اجتماعی در نقاط کم برخوردار و حاشیه شهرها مورد توجه نهادهای متولی استان به خصوص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 6 فروردین، در دیدار با مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: حل معضل حاشیه‌نشینی نیازمند عزم عمومی و همکاری و همراهی تمام نهادها و سازمان‌های مسئول است.

وی ادامه داد: در مناطق حاشیه نشین نرخ جرایم و بزهکاری به علت تراکم بالای جمعیت، فقر، شکستگی ساختارها، نبود پیوندهای اجتماعی قوی و همچنین رهایی افراد از فشار افکار عمومی و کنترل رسمی، بالاتر از دیگر نقاط است؛ بنابراین ایجاد و تقویت زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی در این نقاط باید در دستور کار ویژه مسئولان در سال جاری باشد.

امام جمعه اراک اظهار کرد: زندگی حاشیه نشینی و کنش متقابل اعضای ساکنان این مناطق، عامل به وجود آورنده فرهنگ خاصی است که با فرهنگ متداول حاکم بر جامعه شهری تفاوت‌هایی دارد و متولیان امر به خصوص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید برای مقابله جدی با این پدیده، زمینه استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی را فراهم کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: خدمت به مردم افتخار بزرگ و با ارزشی است و باید قدر این فرصت خدمتگزاری را دانست و تمام توان را در این مسیر به کار گرفت.

امام جمعه اراک بیان کرد: تقویت روحیه وحدت و همدلی و پرهیز از اختلاف و تفرقه که باعث عقب ماندگی و بیشتر شدن مشکلات می‌شود را سرلوحه کار خود قرار دهید تا ثمره این همدلی و همراهی رونق و تعالی در زمینه‌های مختلف باشد.

آیت الله دری نجف‌آبادی افزود: امام راحل از همان ابتدای انقلاب اسلامی خود را خدمتگزار مردم نامیدند و این روحیه باید در تمام مدیران و مسئولان در تمام رده‌ها وجود داشته باشد.

انتهای پیام
captcha