نظارت مستمر بر عطاری‌ها در نوروز از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک
کد خبر: 4130874
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

نظارت مستمر بر عطاری‌ها در نوروز از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: تا پایان تعطیلات نوروزی از عطاری‌های استان بازرسی‌های سرزده و نظارت‌های مستمری صورت می‌گیرد.

عطاری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عباس علیمردان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا پایان تعطیلات از عطاری‌های استان بازرسی‌های سرزده انجام و نظارت‌های مستمر صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در این بازرسی‌ها که به صورت سرزده انجام می‌گیرد، اصالت و سلامت کالا و دارا بودن تأییدیه سازمان غذا و دارو تحت عنوان سیب سلامت، عدم عرضه فراورده‌های گیاهی و دارویی مواد مخدر، رعایت اصول توزیع و بهداشتی واحد عرضه کننده و عدم دخالت واحد در امر درمان مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته و با واحدین متخلف برخورد‌های قانونی صورت گرفت.

علیمرادیان افزود: هدف از بازرسی‌ها، بهبود سطح فنی واحد‌های عرضه کننده در ارائه خدمات، رصد و ممانعت از توزیع فرآورده‌های دارویی به منظور اجتناب از بروز عوارض دارویی حاصل از مصرف خودسرانه فراورده‌های داروی و گیاهی است.

وی تأکید کرد: عرضه دارو و مواد غیربهداشتی توسط عطاری‌ها به دلیل اینکه سلامت مصرف کنندگان را با تهدید جدی مواجه می‌کند، از جمله مواردی است که به شدت با آن برخورد خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک در انتها از مردم خواست هنگام خرید از عطاری‌ها به سلامت محصول و به ویژه مجوز‌های بهداشتی آن توجه کافی را داشته باشند.

منبع، خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام
captcha