بازدید 14هزار مسافر از موزه‌های استان مرکزی در تعطیلات نوروز
کد خبر: 4132466
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱

بازدید 14هزار مسافر از موزه‌های استان مرکزی در تعطیلات نوروز

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: استان مرکزی دارای ۱۶ موزه دولتی و خصوصی است که در تعطیلات نوروزی ۱۴ هزار و ۴۱۸ نفر از این موزه‌ها بازدید داشتند.

حمام چهارفصل اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، حسن حسینی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان با اشاره به استقبال بسیار مطلوب مسافرین و گردشگران نوروزی از استان مرکزی در طول تعطیلات، اظهار کرد: در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ بالغ‌بر یک‌میلیون و ۷۲۶ هزار و ۲۰ نفر از اماکن و جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی بازدید کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی  تعداد اقامت در استان را ۲۰۴ هزار و ۳۴۲ نفر برشمرد و گفت: از اقدامات مؤثر انجام‌شده توسط استان مرکزی برای جذب و جلب گردشگر و مسافر، معرفی استان و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن در فضای مجازی، وب‌سایت و اپلیکیشن گردشگری و تأمین زیرساخت‌های مناسب اعم از اقامت و پذیرایی بوده است که همین امر باعث شد میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شود.

حسینی استان افزود: میزان اقامت در هتل‌های استان در ایام نوروز و در واقع ضریب اشغال آن به ۸۵ درصد و میزان اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی استان نیز به ۹۰ درصد رسید، البته خسارت‌های ناشی از بیماری کرونا در طول دو سال اخیر بیش از این است. این ضریب اشغال‌ها بخشی از خسارت‌های وارده ناشی از کرونا را جبران کرده ولی همچنان خسارت‌ها و زیان‌های وارده باقی است.

وی اضافه کرد: استان مرکزی دارای ۱۶ موزه دولتی و خصوصی است که در تعطیلات نوروزی ۱۴ هزار و ۴۱۸ نفر از این موزه‌ها بازدید داشتند.

معاون گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی درواقع یک استان عبوری و گذری محسوب می‌شود، اما با توجه به جاذبه‌های گردشگری همواره در طول سال‌های اخیر تلاش بر این بوده است که به یک استان اقامتی تبدیل شود و گردشگران و مسافران نیز این استان را به‌عنوان مقصد انتخاب کنند که این تلاش‌ها در سال جاری همچنان ادامه خواهد داشت.

حسینی معرفی استان مرکزی به‌عنوان منطقه هدف گردشگری، تکمیل و تأمین زیرساخت‌های جاذبه‌های گردشگری شاخص، همکاری و همپوشانی دستگاه‌ها در اجرای سند راهبردی گردشگری در استان و به‌روزرسانی طرح جامع گردشگری استان و برش شهرستانی و اجرای این طرح را بخشی از برنامه‌ریزی‌ها و اهداف گردشگری استان مرکزی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد.

انتهای پیام
captcha