دانشگاه شهید بهشتی؛ میزبان کارگاه معرفی نرم‌افزار «بالقرآن»
کد خبر: 4139411
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

دانشگاه شهید بهشتی؛ میزبان کارگاه معرفی نرم‌افزار «بالقرآن»

‌کارگاه معرفی و آموزش نرم‌افزار تخصصی بالقرآن و بررسی کاربرد آن در تحقیقات قرآنی به میزبانی پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، کارگاه معرفی و آموزش نرم‌افزار تخصصی بالقرآن و بررسی کاربرد آن در تحقیقات قرآنی به میزبانی پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن دانشگاه شهید بهشتی سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت، ساعت ۱۵ در دانشگاه شهید بهشتی به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

برخی از سرفصل‌های مطروحه در این کارگاه شامل معرفی فرم لسان قرآن، معرفی کلی صفحه جست‌وجو در نرم‌افزار، معرفی قسمت اشتقاق و زیرمجموعه‌های آن در نرم‌افزار بالقرآن و ارائه مثال، معرفی قسمت علم صرف با همه زیرمجموعه‌هایش، معرفی قسمت علم نحو کلمات، جملات و ترکیبات، معرفی قسمت بلاغت و علوم وابسته به آن، معرفی مباحث علوم قرآنی در نرم‌افزار، معرفی قسمت خطاب و ضمیر، معرفی برخی از فرم‌های مفهوم‌شناسی، معرفی روش استفاده از بخش ترجمه، تفاسیر، روایات و سوره‌نامه و ... در نرم‌افزار است.

همچنین معرفی بحث ارتباطات نحوی همه کلمات و جملات در نرم‌افزار، قسمت تعیین محدوده‌ها در بالقرآن به همراه مثال، روش انجام جست‌وجوی عمیق ارتباط نحوی، عطفی و ترکیبی و معرفی تنظیمات و قسمت‌های دیگر نرم‌افزار و همچنین ارائه پیشنهاداتی در مورد موضوعات پایان‌نامه، رساله و تحقیق و در ادامه طرح و ارائه چند مثال عملی و پژوهشی قرآنی توسط اساتید و حل شدن آن‌ها با استفاده از نرم‌افزار بالقرآن از دیگر موضوعات این نشست است.

در ابتدای این کارگاه توضیحاتی در مورد طرح بالقرآن ارائه خواهد شد و سایت اصلی گروه بالقرآن به نشانی belquran.com و سایت مربوط به نرم‌افزار بالقرآن به نشانی app.belquran.com معرفی می‌شود. در ادامه اساتید به توضیح در مورد فرم‌های مختلف نرم‌افزار بالقرآن می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای ورود به این کارگاه می‌توانند از طریق لینک کارگاه بصورت مجازی https://new.belquran.com/fa-ir/s/workshop اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha