برقراری ارتباط با سایر ملل مسلمان از برکات حج ابراهیمی است
کد خبر: 4141275
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

برقراری ارتباط با سایر ملل مسلمان از برکات حج ابراهیمی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مسلمانان در اقصی نقاط جهان در مناسک حج ارتباط برقرار کرده و از احوالات یکدیگر باخبر می‌شوند. همچنین ایجاد ارتباط‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از دیگر مزایای این سفر است.

آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 26 اردیبهشت، در مراسم آموزش نمادین مناسک حج که در ورزشگاه شهدای 5 مرداد اراک برگزار شد، از مساعد بودن شرایط برای انجام حج ابراز خرسندی کرد و افزود: امسال قریب به 90 هزار نفر از ایران در حج ابراهیمی شرکت دارند و امیدست زائران با آمادگی لازم در این مراسم حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه با زائران برای داشتن حجی مقبول باید آمادگی روحی، معنوی، مالی و خانوادگی داشته باشند، ادامه داد: حج جزو یکی از احکام مهم دینی و اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد. زائران در این سفر معنوی که شاید فقط یک بار در طول زندگی رقم خورد با خیل عظیمی از مسلمانان از سراسر دنیا برخوردار دارند که می‌تواند منشأ خیرات و برکات بسیار باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با استناد به آیات الهی تحولات روحی، معنوی، اخلاقی، تربیتی، بصیرتی و معرفتی را از آثار و برکات حج دانست و ادامه داد: احکام دین مبین اسلام برپایه اصول و معارفی استوارست که حج یکی از آنان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 3 میلیون مسلمان در مناسک حج اتحاد و همبستگی مسلمانان را به رخ جهانیان می‌کشانند، اضافه کرد: در این مراسم از تمام کشورها حتی کشورهای غربی و امریکایی حضور دارند. مسلمانان در اقصی نقاط جهان در این مناسک الهی ارتباط برقرار کرده و از احوالات یکدیگر باخبر می‌شوند. ایجاد ارتباط‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از دیگر مزایای این سفرست. در این سفر معنوی ارتباطی برقرار می‌شود که در هیچ یک از سفرها امکان‌پذیر نیست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه مرزهای جغرافیایی توسط انسان‌ها برای مشخص شدن حدود کشورها مشخص شده است، ادامه داد: مرزهای اساسی و مهم انسانیت، تقوا، رعایت عدالت است که به واسطه انییای الهی و امامان معصوم از سوی خداوند متعال برای بشر به ارمغان آورده شده است؛ چراکه با وجود رعایت این حد و مرزها تحولات عظیم معرفتی و بصیرتی در وجود انسان ایجاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان، حج را فرصتی طلایی برای قرب هرچه بیشتر انسان با خداوند متعال دانست و اظهار کرد: دور شن از تعلقات دنیایی، قرار گرفتن در محضر خدا، یادآوری روز رستاخیز و قیامت از دیگر برکات حج ابراهیمی است. حج آمادگی صددرصدی برای هجرت الی‌الله است و این سفر می‌تواند انسان را در دنیا، قبر و قرار گرفتن در محضر خداوند متعال بیمه کند.

انتهای پیام
captcha