دفتر اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت استان مرکزی افتتاح شد
کد خبر: 4141686
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲

دفتر اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت استان مرکزی افتتاح شد

دفتر اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان مرکزی امروز، 28 اردیبهشت با حضور محمدرضا جعفری، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری در مکان موقوفه پروین و پرویز خزاعی در اراک افتتاح شد.

افتتاح دفتر اتحادیه موسسات قرآنی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، دفتر اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان مرکزی امروز، 28 اردیبهشت با حضور محمدرضا جعفری، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل استان، علیرضا حاج‌علی بیگی، مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سید مجتبی طباطبایی، معاون پرورشی و اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش و جمعی از فعالان قرآنی استان در محل موقوفه خزاعی اراک افتتاح شد.

حسین محمدی، رئیس هیئت مدیره این اتحادیه در استان، ضمن تقدیر از مجموعه اوقاف جهت هم‌افزایی و واگذاری این موقوفه به اتحادیه مؤسسات قرآنی، ادامه داد: استان مرکزی دارای نخبگان و فرهیختگان متعددی است که جامعه قرآنی یکی از آنان هستند؛ لذا لازم است فعالیت‌ها با قدرت و جدیت بیشتر دنبال شود.

محمدی وجود اتحادیه مؤسسات قرآنی در مرکز شهر را در رونق بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی مؤثر دانست و اظهار کرد: آشنایی مردم با مراکز و مؤسسات می‌تواند در توسعه فرهنگ تأثیرگذار باشد. اگر عموم شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان با این مراکز مؤانست بیشتری داشته باشند قطعا شاهد جاری شدن آموزه‌های دینی در بطن جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به نیت واقف این مرکز قرآنی، ادامه داد: این ملک برای آموزش بانوان بالای 15 سال در نظر گرفته شده است و امیدست با استقرار اتحادیه در این ملک، نیت واقف نیز محقق شود. حضور مؤسسات قرآنی در این مرکز به اجرایی شدن نیت واقف منتج خواهد شد.

سیدمحمد خاتمی‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان مرکزی، نیز در این مراسم گفت: از دی ماه سال گذشته تا کنون 34 عنوان برنامه از سوی اتحادیه استان صورت گرفته است که اعلام سهمیه استان به اتحادیه کشوری به منظور شرکت در دوره‌های تربیت مربی حفظ و حضور در مجمع عمومی سالیانه مؤسسات سراسر کشور از جمله برنامه‌های اجرایی است.

وی برگزاری محفل قرآنی تحت عنوان «سردار دلها»، قرار گرفتن در جمع اتحادیه‌های برتر، برگزاری نخستین هم‌اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی با هدف توجیه طرح استانی «شتاب» را از دیگر برنامه‌های اجرایی دانست و ادامه داد: ارسال درخواست ۱۳ مؤسسه استان در خصوص بهره‌مندی از فضای مساجد، انتقال مطالبات مؤسسات قرآنی به استاندار و نمایندگان مجلس  از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

خاتمی‌نژاد با اشاره به برگزاری جلسه با مدیران مؤسسات شهر اراک در حوزه ورود به هیئات امنای مساجد، ارسال اسامی ۸۰ معلم قرآنی از ۲۰ مؤسسه مختلف استان به اتحادیه کشوری بابت بیمه معلمان قرآنی، ادامه داد: حضور در مجمع عمومی سالیانه مؤسسات سراسر کشور، احصاء توانمندی‌ها و مشکلات مؤسسات در قالب طرح «شتاب»، پیگیری ثبت مشخصات ۷۶ مؤسسه استان در سامانه اطلس قرآنی کشور و ارسال اسامی 30 نفر از معلمان قرآن استان به منظور دریافت کاربری اپلیکیشن شاد سایر برنامه‌های اجرایی است.

وی از برگزاری جلسات منظم هیئت مدیره به منظور بررسی، رصد و پیگیری مطالبات، تبیین طرح «شتاب» و بیان مطالبات قرآنی، نشست با مؤسسات قرآنی شهرستان خمین با موضوع بیان دیدگاه و مشکلات مؤسسات، فعال‌سازی بیمه بیش از ۳۰ معلم قرانی توسط اتحادیه استانی از بهمن ماه سال گذشته تاکنون، برگزاری محفل انس با قرآن به مناسبت میلاد حضرت رسول (ص)، مکاتبه با نمایندگان با هدف اختصاص ردیف بودجه برای موسسات به عنوان دیگر برنامه‌های اجرا شده در 5 ماه گذشته اشاره کرد.

خاتمی‌نژاد گفت: تبیین طرح «شتاب» و بیان مطالبات مؤسسات قرآنی از مدیرکل صدا و سیما، تلاش در راستای تسهیل‌گری فرآیند عضویت مؤسساتی که هنوز به اتحادیه استان پیوستند، افتتاح دفتر جدید اتحادیه از طریق انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و برگزاری نخستین دوره همدلی مدیران مؤسسات استان در مجتمع فرهنگی امامزاده سید عباس(ع) قم از دیگر برنامه‌هاست.

وی ضرورت وفاق و همدلی بین مجموعه‌های قرآنی را مورد تأکید دانست و بیان کرد: دغدغه اصلی ما کمک به مؤسسات قرآنی است و امیدست با اتفاقات پیشرو مؤسسات به جایگاه واقعی خود برسند. استفاده از خیرین قرآنی یکی از اولویت‌هاست و امیدواریم در مدت زمان باقی مانده از عمر این اتحادیه شاهد اتفاقات مطلوب باشیم.

انتهای پیام
captcha