افزایش جمعیت پایداری نسل را به دنبال دارد
کد خبر: 4142729
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱

افزایش جمعیت پایداری نسل را به دنبال دارد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه افزایش زاد و ولد پایداری نسل را به همراه دارد، گفت: تدبیر برای افزایش نرخ زاد و ولد ضروری است.

آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، اول خرداد، در همایش جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: این استان پس از استان گیلان دومین استان پیر کشور است و نرخ زاد و ولد در استان اکنون کمتر از ۶ دهم است که باید با انجام تدبیر لازم به ۲ و سه دهم افزایش یابد.

وی ادامه داد: افزایش زاد و ولد در کشور و استان مرکزی سربلندی و افزایش عزت و عظمت کشور و پایداری نسل را به همراه دارد. تدبیر برای افزایش نرخ زاد و ولد ضروری است

آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری هزینه سالانه ۲۰۰ میلیاردی برای کاهش زاد و ولد در دهه‌های گذشته در کشور گفت: تدبیری که سال‌های گذشته در زمینه جمعیت در کشور انجام شد، تدبیر غلطی بود و کشور را با مشکل مواجه کرد و نیاز است با تدبیر و مدیریت صحیح در زمینه اقتصاد و آب از بروز مشکل برای کشور جلوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: ۹۰ میلیون متر مکعب آب اکنون در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که میزان بهره‌وری آب در این حوزه حدود ۴۰ درصد است و باید با بهره گیری از آبیاری نوین و قطره‌ای ضمن افزایش بهره‌وری از هدر رفت آب در این حوزه جلوگیری کرد.

آیت الله دری نجف‌آبادی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همواره بر نرخ رشد هشت درصدی در کشور تاکید داشته‌اند و ۲ و نیم تا سه درصد آن با افزایش بهره‌وری محقق می‌شود.

وی مشکل اصلی کشور را نبود تدبیر حکیمانه در مصرف انرژی و سرمایه‌های ملی و منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: اکنون در زمینه مصرف منابع خدادادی کشور اسراف و تبذیر وجود دارد و نیاز است با مدیریت صحیح از اسراف در این زمینه جلوگیری شود.

امام جمعه اراک اضافه کرد: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هفت تا هشت هزار پزشک وارداتی در کشور وجود داشت که امروز به برکت انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران در زمینه درمانی و پزشکی به یکی از کشورهای پیشرو تبدیل شده‌ است.

انتهای پیام
captcha