مستند زندگی قرآنی رهبری پخش می‌شود + فیلم
کد خبر: 4145619
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
از شبکه پنج سیما

مستند زندگی قرآنی رهبری پخش می‌شود + فیلم

مستند «ضیاءالدین» که به علاقه‌‌ رهبری معظم انقلاب نسبت به تفسیر، تبیین و قرائت قرآن کریم می‌پردازد، امشب از سیما پخش می‌شود.

به گزارش ایکنا، کارگردان مستند «ضیاءالدین» با اعلام این خبر گفت: این فیلم درباره انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری است و ساعت ۲۲ امروز، یکشنبه ۱۴ خرداد از شبکه پنج سیما و نیز ساعت 20 دوشنبه ۱۵ خرداد از شبکه افق روی آنتن می‌رود.

دهستانی افزود: «ضیاءالدین» یک مستند پرتره اجتماعی سیاسی است که حقایقی کمتر شنیده شده از زندگی رهبر معظم انقلاب را از دوران کودکی تا جوانی روایت می‌کند.

وی توضیح داد: این مستند بیشتر به علاقه‌‌ و بهره‌مندی رهبر معظم انقلاب نسبت به تفسیر، تبیین و قرائت قرآن کریم، از کودکی تا زمان انقلاب و تمام مراحل زندگی او و نقش ایشان در ترویج قرآن کریم می‌پردازد. ساختار مستند ترکیبی است؛ هم مصاحبه‌محور است و هم بخش‌هایی بازسازی و تصویربرداری دارد. مستند بیشتر از تصاویر آرشیوی بهره گرفته است و مصاحبه زیر متن آنها قرار دارد. این مصاحبه‌ها با کسانی که با حضرت آقا حشر و نشر داشته‌اند، انجام شده است.

وی درباره نام مستند و پژوهش‌هایی که برای کار صورت گرفته، گفت: به دنبال اسمی بودیم که مخاطب را جذب کند و کنجکاو شود. با توجه به تورقی که در پژوهش‌ها داشتم به این رسیدم که حضرت آقا اسم ضیاالدین را در نوجوانی دوست داشتند و تمایل داشتند که ایشان را به این اسم صدا بزنند. در مرحله پژوهش و تحقیق برای این مستند، ۲۰ جلد کتاب را تورق و از آن‌ها یادداشت‌برداری کردم که کتاب‌هایی مانند «شرح اسم» و «خون دلی که لعل شد» از این کتاب‌ها هستند.

انتهای پیام
captcha