استقبال گرم رسانه‌ها از نمايندگان ايران در مسابقات بين‌المللی قرآن كويت
کد خبر: 992377
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶
گزارش اختصاصی ايكنا از رقابت‌های قرآنی كويت/

استقبال گرم رسانه‌ها از نمايندگان ايران در مسابقات بين‌المللی قرآن كويت

سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن «جايزه كويت» هفته گذشته در حالی به كار خود پايان داد كه قاری و حافظ ايرانی شركت‌كننده در اين رقابت‌ها با استقبال گرم رسانه‌های گروهی و محافل انس با قرآن كويت مواجه شدند.


گروه بين‌الملل: سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن «جايزه كويت» هفته گذشته در حالی به كار خود پايان داد كه قاری و حافظ ايرانی شركت‌كننده در اين رقابت‌ها با استقبال گرم رسانه‌های گروهی و محافل انس با قرآن كويت مواجه شدند.








به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، سومين دوره مسابقات بين‌المللى قرآن كريم «جايزه كويت» كه با شركت 140 قارى و حافظ از 70 كشور جهان از جمله جمهورى اسلامی ايران به مدت 10 روز در اين كشور برگزار شد، چهارشنبه هفته گذشته، 30 فروردين، با معرفى نفرات برتر به پايان رسيد.


در اين دوره از مسابقات با هماهنگی و همكارى رايزنى فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در كويت دو نماينده از كشورمان؛ محمد جواد محمدى مجد، نوجوان 16 ساله در رشته حفظ كل قرآن كريم و رضا گلشاهی، نوجوان 14 ساله در رشته قرائت حضور يافتند كه رضا گلشاهی، در اين رقابت‌ها خوش درخشيد و در رقابتى فشرده با نمايندگان كشورهاى مصر، عراق، لبنان، مراكش، پاكستان، كويت و سيرالئون توانست با اجرای قرائتی زيبا و قابل تمجيد از سوى كميته داوران، رتبه سوم اين رشته را كسب و تقدير‌نامه اين دوره از مسابقات را از سوی امير كويت دريافت كند.


پس از قرائت نماينده كشورمان بسيارى از مدعوين، نمايندگان كميته برگزاركننده و مسئولان مراسم، قارى نوجوان كشورمان را مورد محبت و احترام قرار داده و آينده درخشانى را براى وى پيش بينى كردند، برخى از رسانه‌هاى خبرى نيز از جمله شبكه ماهواره‌اى «اقراء»(وابسته به اهل تسنن) و راديو قرآن كريم كويت نيز با انجام مصاحبه زنده به تمجيد از قارى نوجوان كشورمان پرداخته و راديو قرآن كريم كويت تلاوت قبل از اذان عشا را به وى اختصاص داد.


براساس اين گزارش كه توسط رايزنی فرهنگی كشورمان در كويت در اختيار ايكنا قرار گرفت، در رشته حفظ كل قرآن كريم محمدجواد محمدى مجد در رقابتى فشرده با نمايندگان كشورهاى كويت، عربستان سعودى، تاجيكستان‌، ليبى‌، نيجر، مصر، روسيه و آلبانی با وجود تمجيد كميته داوران و بسيارى از مدعوين به مقام هفتم دست يافت، در اين رشته نمايندگان كشورهاى مصر، نيجر و عربستان سعودى اول تا سوم شدند.


برنامه‌هاى جانبی رايزنی برای قاريان نوجوان ايرانى در كويت


در ايام برگزاری رقابت‌های قرآنی كويت با برنامه‌ريزی رايزنی كشورمان برنامه‌هاى جانبی متنوعی براى قاری و حافظ ايرانى شركت‌كننده در مسابقات در نظر گرفته شد كه طی مدت اقامت آنان در كويت اجرا شد و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.





قاريان ممتاز كشورمان با حضور در ميان انبوهى از نمازگزاران كويتى در حسينيه «على مرتضی(ع)» با اجرای تلاوت‌هاى دلنشين، باعث افزايش فضاى روحانى اين حسينيه شدند

قاريان كشورمان در حاشيه سفر خود به كويت شامگاه روز پنج‌شنبه، 24 فروردين‌ماه با حضور در سالن اجتماعات سفارت ايران در كويت پس از شركت در مراسم پرفيض دعاى كميل، آياتى از كلام الله مجيد را تلاوت كرده و به شرح چگونگی حفظ قرآن پرداختند، در اين مراسم كه با حضور روح‌الله قهرمانى چابك؛ سفير كشورمان در كويت، عباس خامه‌يار؛ رايزن فرهنگی، جمعى از كاركنان سفارت كشورمان، نهادهاى مربوطه و خانواده آنان برگزار شد، قاريان نوجوان ايرانى گرمى خاصى به محفل بخشيده و باعث افزايش فضاى روحانى اين مراسم شدند.


رايزن فرهنگی كشورمان در آغاز اين مراسم ضمن خوشامدگویى به حاضران برنامه‌هاى يك هفته‌اى قاريان در كويت را تشريح كرد، سپس سفير ايران با تمجيد و ابراز قدردانى از تمام كسانی كه در زمينه آموزش فرزندان ايران اسلامى جهت فراگيرى فنون قرآنی تلاش می‌كنند، از قاريان نوجوان ايرانى به عنوان گوهرى گرانبها و نشانه افتخار ملت ايران ياد كرد.


قاريان نوجوان كشورمان همچنين در مراسم صبحگاهى مدرسه راهنمایى «نور دانش» ايرانيان مقيم كويت حضور يافته و اجراى برنامه‌هاى قرآنی توسط آنان با استقبال دانش‌آموزان اين مدرسه قرار گرفت، رضا گلشاهی و محمد‌جواد محمدى مجد پس از مراسم صبحگاهی و گفت‌و‌گو با مدير و شمارى از معلمان اين مدرسه در كلاس‌هاى درس قرآن كريم و زبان عربى اين مدرسه حضور يافته و به سؤالات دبيران و دانش‌آموزان درباره نحوه فراگيرى صحيح حفظ و قرائت قرآن كريم پاسخ دادند.


قاريان ممتاز كشورمان همچنين طی سفر خود به كويت و شركت در مسابقات قرآن كريم با برنامه‌ريزى رايزنى فرهنگی در چندين محفل انس با قرآن اين كشور حضور يافتند و با حضور در ميان انبوهى از نمازگزاران كويتى در حسينيه «على مرتضی(ع)» با اجرای تلاوت‌هاى دلنشين، باعث افزايش فضاى روحانى اين حسينيه شدند، در اين مراسم پس از تلاوت رضا گلشاهی، شيعيان كويتى با طرح سؤالاتى با موضوع شناسایى شماره صفحات و آيات و نام سوره از نوجوان كشورمان، هوش، فراست و دقت محمدجواد محمدى مجد و پاسخگویى سريع وى را تحسين كردند.








محمدی مجد و گلشاهی شامگاه روز دوشنبه، 28 فروردين‌ماه، نيز با حضور در ميان نمازگزاران مسجد «امام محمد باقر(ع)» كويت و اجرای تلاوت‌هاى زيبا با تمجيد و تحسين امام جماعت اين مسجد و عده زيادى از نمازگزاران مواجه شدند.


پايان اين گزارش حاكی است، اين دو قارى نوجوان در مراسمى كه در ديوان مسجد بزرگ و تازه‌ساز «الوزان» كويت برگزار شد، در حضور نمازگزاران، قاريان، مسئولان انجمن‌هاى خيريه و هفت‌گانه قرآن كريم و همچنين دوربين‌هاى شبكه‌هاى ماهواره‌اى شيعی «الانوار» و «الزهراء(س)» بار ديگر با تلاوت دلنشين و پاسخگويی دقيق به سؤالات، حاضرين را به وجد آوردند، در پايان اين مراسم نيز هر دو نماينده كشورمان طى مصاحبه‌اى با خبرنگار شبكه الانوار از قرآن به‌عنوان چراغ هدايت ياد كرده و به نوجوانان كويتى سفارش كردند كلام وحی را هرگز از زندگی و راه خود جدا نكنند.


يادآور می‌شود، رضا گلشاهی و محمدجواد محمدی مجد سال گذشته در مسابقات قرآن كريم سازمان اوقاف ايران مقام اول اين رقابت‌ها را در داخل كشور كسب كرده و براى نخستين‌بار بود كه در مسابقات كويت، حضور در رقابت‌های بين‌المللی را تجربه كردند.

captcha