کمک ۸۰۰ میلیون تومانی نیکوکاران استان مرکزی به سیل‌زدگان
کد خبر: 3802489
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

کمک ۸۰۰ میلیون تومانی نیکوکاران استان مرکزی به سیل‌زدگان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: مردم خیر و نیک‌اندیش استان مرکزی تاکنون ۸۲۹ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر‌نقدی به سیل‌زدگان کشور کمک کردهاند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، قنبر موسی‌نژاد، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به سیل اخیر در برخی نقاط کشور، گفت: امسال در شرایطی قرار گرفتیم که به دلیل بارندگی‌های فراوان، متاسفانه خیلی از هم‌وطنان در برخی از استان‌های کشور دچار مشکل و گرفتار سیل شدند.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد یکی از دستگاه‌هایی بود که از همان ساعات اولیه وقوع سیل فعالیت خود را در کمک به هم وطنان آغاز کرد، اضافه کرد: با همراهی خوب مردم استان مرکزی و همکاری 40 مرکز نیکوکاری در سراسر استان تا کنون 829 میلیون تومان وجوهات نقدی و کمک‌های کالایی جمع‌آوری و به مناطق سیل‌زده اعزام شد.
وی افزود: 145 میلیون تومان (نقدی و کالایی) از کمک‌های مردمی به صورت نقدی و مابقی کالاهای مانند پتو‌، البسه‌، کنسرو، اقلام غذایی و بهداشتی بوده است.
وی با بیان اینکه 130 میلیون تومان در روزهای آغاز وقوع سیل به هم‌وطنان در استان‌های شمال کشور کمک شد، اظهار کرد‌: کمیته امداد بنا بر وظیفه شرعی این میزان وجوهات را بر مبنای نیت مردم به شمال اعزام کرد و مابقی کمک‌ها تا به امروز در قالب 10 کامیون به استان لرستان و مناطق سیل‌زده این استان اعزام شده است و امروز نیزمحموله کمک‌ها در قالب 4 کامیون به این مناطق اعزام می‌شود.
مدیر‌کل کمیته امداد استان مرکزی لوازم منزل مانند یخچال، فرش، اجاق گاز، پتو و سایر وسایل زندگی را از ملزومات ضروری سیل زدگان در اولویت اول برشمرد و تصریح کرد‌: مواد‌غذایی و لوازم بهداشتی در اولویت‌های بعدی مورد‌نیاز سیل‌زدگان است.
وی ضمن تشکر از همراهی مردم استان در شهرستان‌ها و مراکز نیکوکاری ابراز امیدواری کرد‌: ظرفیت‌های خوب استان مرکزی و هم‌دلی خیران پشتیبان خوبی برای سیل‌زدگان باشد و روند امداد‌رسانی به خوبی انجام و در مرحله گذر از بحران ساخت منازل با رعایت سرعت و کیفیت انجام پذیرد.
وی در پایان افزود : خیران و مردم نوع دوست استان می‌توانند از طریق شماره حساب 010135670005 بانک ملی شعبه شهید مدنی اراک؛ شماره کارت 6037991899940088؛ شماره گیری کد دستوری #086*8877* و یا پرداخت از طریق اپلیکیشن سنا و سکه به سیل زدگان کمک کنند.
انتهای پیام

captcha