ارسال هزار و ۴۰۹ اثر به جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» استان مرکزی
کد خبر: 4210843
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۶

ارسال هزار و ۴۰۹ اثر به جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» استان مرکزی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: هزار و ۴۰۹ اثر تاکنون به جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» این استان ارسال شده است.

احسان منصوری و  یوسف یوسفی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، احسان منصوری، مدیرکل این مجموعه در استان، امروز، 28 فروردین، در نشست خبری مشترک با اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در خصوص جشنواره ملی «نامه‌ای به طبیعت» که در سالن جلسات اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک، برگزار شد، با اشاره به برگزاری این جشنواره در سال گذشته به صورت استانی، بیان کرد: سال گذشته از برگزاری این جشنواره استقبال شد و کلید برگزاری ملی آن از اواخر پاییز سال گذشته رقم خورد و تاکنون هزار و 409 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

وی افزود: این جشنواره در مراکز هزارگانه کانون پرورش فکری و نوجوانان کشور فراخوان شده و آخرین مهلت دریافت آثار ۳۱ فروردین ماه جاری است. این جشنواره در در دو بخش آزاد و کانونی و در چهار رده سنی هفت تا ۱۷ سال برگزار می‌شود.

منصوری ادامه داد: قالب آثار این جشنواره به صورت نامه است که کودکان و نوجوانان شرکت کننده باید به نمایندگی از طبیعت، نامه‌ای را خطاب به انسان‌ها بنویسند. علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی markazi.kpf.ir ارسال و یا با شماره ۰۸۶۳۴۱۲۲۰۹۹، داخلی ۱۱۶، تماس بگیرند.

وی زمان برگزاری اختتامیه را 15 تا 22 خرداد اعلام کرد و گفت: ترویج فرهنگ محیط زیست و توجه به طبیعت در بین قشر کودکان و نوجوانان و آشنایی با شیوه صحیح نامه نگاری از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

اجرای ۲۰ ویژه برنامه در هفته زمین پاک استان مرکزی

یوسف یوسفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم در این نشست بیان کرد: ۲۰ ویژه برنامه ویژه هفته زمین پاک در این استان هدف‌گذاری شده که از سوم تا نهم اردیبهشت‌ماه با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین» برگزار می‌شود.

یوسفی برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، افتتاح چند پروژه زیست محیطی، تبلیغات محیطی، حضور در تریبون‌های نمازجمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، پاکسازی جاده‌ها و بازدید علمی دانش آموزان از موزه حیات وحش را بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده اعلام کرد.

وی از فعالیت ۶۸ خانه محیط زیست در استان خبر داد و افزود: جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» به صورت مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در حال برگزاری است که امید است با توفیقات و نتایج خوبی همراه باشد.

یوسفی با بیان اینکه ۲۰ درصد پسماندهای خانگی کشور و استان پلاستیک‌ها هستند که این آمار بالا است، اضافه کرد: آیین‌نامه نحوه استفاده از پلاستیک ابلاغ شده است و امیدواریم زودتر اجرا شود.«نه به مصرف کیسه‌های پلاستیک» باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha