آئین غبارروبی آستان امامزاده محمدعابد(ع) در اراک برگزار شد
کد خبر: 3825691
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

آئین غبارروبی آستان امامزاده محمدعابد(ع) در اراک برگزار شد

گروه معارف ــ به مناسبت دهه کرامت و در روز تجلیل از بقاع متبرکه، آستان مقدس امامزاده محمد‌عابد(ع) در مشهد میقان غبارروبی شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، به مناسبت دهه کرامت و در روز تجلیل از بقاع متبرکه، آستان مقدس امامزاده محمد‌عابد(ع) با حضور حجت‌الاسلام حسین دلاوری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، محمد آزادیان رئیس هیئت‌امنای آستان مقدس امامزاده محمد‌عابد(ع) و جمع کثیری از ارادتمندان اهل‌بیت‌(ع) و خادمان غبارروبی و عطرافشانی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت گفت: این دهه فرصتی است برای علاقمندان به خانواده عصمت و طهارت و اهل‌بیت علیهم السلام تا بتوانند با حضور در امامزادگان از فیض بیکران زیارت و بهره‌برداری از فضای معنوی بقاع متبرکه بیشتر از گذشته بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: افتخار بزرگی که نصیب مردم ایران اسلامی شده این است که در سراسر این کشور شاهد حضور هشت هزار و پانصد و شصت و سه هزار امامزاده باشیم.

حجت‌الاسلام دلاوری افزود: با اندک مطالعه در احوالات این امامزادگان به این نکته پی می‌بریم که این بزرگان انسان‌های معمولی نبوده‌اند، این بزرگواران کسانی بوده‌اند که با واسطه یا بدون واسطه به دستور امام معصوم و دعوتی که مردم سرزمین ایران از این بزرگان داشته‌اند پا به این خطه گذاشته‌اند.

وی بیان کرد: موضوع مهم‌تر از هجرت امامزادگان به ایران اسلامی‌، دعوت‌های بی‌شماری است که از ناحیه مردم‌، در بیت اهل‌بیت‌(ع) وصول می‌شد، لذا می‌بینیم این بزرگواران مکتوباتی را محضر اهل بیت(ع) ارسال می‌کردند و طلب مرشد و راهنما می‌نمودند و به واسطه بُعد مکانی و فاصله طولانی تا مدینه النبی درخواست داشتند از سرچشمه‌های ناب مکتب فکری اهل‌بیت(ع) استفاده کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: حضرت شاه چراغ(ع) در شیراز، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری، حضرت علی ابن باقر(ع) در مشهد اردهال و دیگر امامزادگان در ایران اسلامی از جمله نمایندگانی بودند که به دستور مستقیم اهل بیت(ع) و درخواست مردم وارد آب و خاک ایران شدند.

وی گفت: اگر امروز شاهد این یکپارچگی و وحدت در ایران اسلامی هستیم این وحدت و آرامش را مدیون حضور این بزرگواران در این سرزمین می‌باشیم.

حجت‌الاسلام دلاوری ادامه داد: قلوب مردم ایران خاستگاه مودت علی و اولاد علی (ع) است به همین خاطر ما ایرانی‌ها با توجه به علاقه‌ای که به سیره اهل‌بیت داریم عدالت‌طلبی آمیخته با بصیرت را از نخبگان و بزرگان دینمان جویا بوده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص منشأ پر خیر و برکت بودن انقلاب اسلامی بیان کرد: در بسیاری از سخنان حضرت امام خمینی (ره) به این نکته برمی‌خوریم که حضرت امام تاکید بسیاری بر این نکته داشتند که حفظ انقلاب اسلامی ایران از نماز واجب‌تر است این نتیجه دیدگاه امام و نگاه ایشان به گذشته می‌باشد که بعد از حکومت امیرالمومنین و خفقان‌های شدیدی که حکومت‌های جور در عالم اسلام به وجود آوردند دیگر هیچ حکومت محلی و گسترده تحت عنوان اهل‌بیت در عالم وجود نداشت تا اینکه انقلاب اسلامی با تداوم مسیر حرکت فکری اهل بیت در خون و پوست مردم به واسطه برکت امامزادگان و بزرگان دین به پیروزی رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: امامزادگان نگذاشتند نام اهل‌بیت‌(ع) به فراموشی سپرده شود و عدالت‌طلبی و تشنگی معارف اهل‌بیت از کام مردم گرفته شود، به همین خاطر این موضوع جایگاه وسیعی را برای حضور این بزرگان دین و نقش امامزادگان در احیای فرهنگ اهل بیت‌(ع) در سر تا سر عالم قائل است.

وی در مورد تأثیر و یکپارچگی فرهنگ شیعه در بسیاری از کشورهای اسلامی به این نکته اشاره کرد: زمانی‌که آمایشی در یک سرزمین اسلامی انجام می‌دهیم شاهد این مطلب هستیم که رد‌پایی از مزار بزرگان و فرزندان اهل‌بیت در این سرزمین‌ها پیدا می‌کنیم و از جمله این کشور‌ها می‌توان از مردم شیعه در کشمیر هندوستان نام برد که امروزه با وجود هجوم دشمنان وهابی با اراده و اتحاد در کنار یکدیگر ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام دلاوری در خصوص جایگاه و منزلت امام خمینی‌(ره) بیان کرد: با وجود تمامی توطئه‌ها و ریخته شدن خون‌های پاک جوانان ما این انقلاب به برکت وجود امام راحل بعد از ۴۰ سال با استواری و قدرت به راه خود ادامه می‌دهد و وجود روح بلند امام خمینی باعث ایجاد این حرکت انقلابی در مردم شد و اگر قرار باشد تجلیل و یاد امامزادگان گرامی داشته شود به دور از انصاف است که یاد و خاطره حضرت امام خمینی در کنار امامزادگان و دیگر بزرگان دین به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: بقاع متبرکه و امامزادگان علاوه بر اینکه محل برکت، اجتماع و رسیدن به آرامش قلبی مسلمانان هستند باید سنگری مستحکم برای دفاع از انقلاب باشند، امروزه زیارت امامزادگان به یک بحث بین‌المللی تبدیل شده که از این میان می‌توان به زیارت امام حسین‌(ع) در پیاده‌روی عظیم اربعین نام برد که قومیت‌های مختلف با دین و حتی تفکر‌های مختلف در سرزمین عراق گرد‌هم جمع می‌شوند و این به دلیل تاثیر و نفوذ کارکردهای مسائل دینی در اعتقادات مسلمانان است.

این مقام مسئول در پایان افزود: امامزادگان باید سنگری مستحکم باشند برای دفاع از اهل بیت‌(ع)، دین و انقلاب اسلامی‌، غیرت دینی و جوانان ما در جوار امامزادگان درس دین ببینند.

انتهای پیام

captcha